Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A francia gyártó azzal indokolta döntését, hogy a felújítás mindössze 20 évre garantálná a 3-as metró régi járműveinek további működését.
Nem ad be ajánlatot az Alstom az M3-as metróvonal szerelvényeinek felújítására kiírt tenderen – erősítette meg az Alstom Transport a Népszabadság értesülését.
A francia gyártó a lap pénteki cikke szerint azzal indokolta döntését, hogy a felújítás mindössze 20 évre garantálná a régi járművek további működését. Az Alstom ezért inkább új szerelvények beszerzését javasolja, amelyek biztonságosabb, kényelmesebb és költséghatékonyabb módon szállítanák az utasokat legalább 30 évig. Ez a megoldás az Alstom számításai szerint éves költségszinten mintegy 15 százalékkal kevesebbe kerülne az üzemeltető BKV számára.
A lap emlékeztet: a gazdasági, műszaki alkalmasságot vizsgáló első körből öten jutottak tovább, a Budapestre most villamosokat szállító spanyol CAF, a Prágában hasonló orosz kocsikat felújító Skoda, az orosz utódállamokban jelentős számú szerelvényt felújító észt Skinest Rail, az eredeti orosz gyártó Metrowagonmash, illetve a 2-es és 4-es metróvonal új járműveit szállító Alstom.
A versenyben maradt vállalatok képviselőit a jövő hétre egyeztetésre hívja a BKV, a gyártók testközelből szemrevételezhetik a metrókocsik állapotát. Kívánságra egy próbakört is tehetnek, hogy a szerelvények mellett a felújítandó vonatirányító rendszert is próbára tegyék – írja a Népszabadság.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.