Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A találmány elsősorban a fejlődő országokban elő nélkülöző gyerekeknek készült, ugyanakkor a gyorsan kinőtt cipő problémája egy szülő számára sem ismeretlen.
Ugyan egyre jelentősebb a használt gyermekruha piaca, még mindig hagy kívánnivalót maga után a gyorsan kinőtt holmik újrahasznosításának aránya. Miközben ez is fontos szempont, a fejlődő országokban teljesen más szinten jelentkezik ez a probléma. Kanton Lee, miután hosszabb ideig dolgozott egy árvaházban Nairobiban, azt tapasztalata, hogy egyik gyereknek sincs a lába méretének megfelelő cipője. Ahogy nőtt a lábuk, az adományozott cipők orrát levágták, hogy elférjen a lábujjuk, de jellemzően így is feltörte a lábukat, a sérülések pedig könnyen elfertőződtek – írta az Aol.
Lee így jutott arra, hogy egy olyan lábbelire van szükség, ami együtt nő a gyerek lábával. Találmánya, amit szimplán The Shoe That Grows-ra – a cipő, ami nő-re – keresztelt, rendkívül egyszerűen működik, patentok és szíjak segítségével növelhető a mérete, hogy mindig illeszkedjen viselője lábfejének mértéhez. A cipő 5 mérettel növelhető, strapabíró bőrből és gumiból készült, és 10 dollár darabja – jelenlegi árfolyamon 2800 forint, aminek vásárlásával egy nélkülöző gyermekkel több kap cipőt a lábára.
Az első száz darabot adományokból gyártották le, amelyek ghánai, kenyai, haiti gyerekek lábára kerültek, majd a sikeres debütálás után a további gyártáshoz közösségi finanszírozási kampányt indított, amelyen eddig 91 ezer dollárt – 25 millió forintot – gyűjtött össze. A nemes és ambiciózus cél 300 millió nélkülöző gyerek ellátása, és bár a kényelem nem az elsődleges szempont, nem elképzelhetetlen, hogy később a termék továbbfejlesztésével a kevésbé nélkülöző rétegek számára is tudatos és praktikus megoldást nyújthat.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.