szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Spar magyarországi cége 473,7 milliárd forint bruttó árbevételt ért el 2014-ben, ez 4,5 százalékos növekedés az előző évhez viszonyítva – közölte Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató csütörtökön. A vasárnapi zárva tartás miatt a lánc pénteki, szombati és hétfői forgalma is megugrott, az első öt hét tapasztalatai alapján az ügyvezető szerint a Sparnak nincs oka az ijedtségre.

A múlt évi több mint 4 százalékos forgalomnövekedést Heiszler Gabriella azzal magyarázta, hogy a meglevő üzletekben nőtt a forgalom, amit a társaság akciós politikája ösztönzött leginkább.

A ügyvezető szerint a múlt évben az akciós forgalom 18 százalékkal nőtt az előző évhez képest, ez tette ki az összes forgalomnövekedés több mint a felét a múlt évben, a fennmaradó hányadot pedig az új üzletek nyitása és a franchise hálózat bővítése adta.

Heiszler Gabriella kitért a Spar-húsüzem tevékenységére, amely tavaly volt 10 éves. Az idén tovább fejlesztik az üzemet, mintegy 5 millió eurót, azaz 1,5 milliárd forintot költenek a fejlesztésre. Létrehoznak például egy új szeletelőüzemet. Fontosnak tartotta továbbá, hogy a Spar Magyarország beruházzon a munkatársai képzésébe is, a cég több mint 14 ezer munkatársát kell folyamatosan felkészíteni.

A vasárnapi zárva tartásról Szalay Zsolt, Interspar értékesítési vezetője azt mondta, tavaly az összforgalmat tekintve a Spar üzleteiben a vasárnapi forgalom 9,1 százalékos arányt képviselt. A vasárnapi zárva tartás miatt a Spar-üzletekben meghosszabbították hétköznapokon a nyitvatartási időt. Sok helyen kihasználják a törvény biztosította heti 96 órát – tette hozzá. 

Az üzletek forgalma a vasárnapi zárva tartás miatt főként pénteken (106,5 százalék), szombaton (123,2 százalék) és hétfőn (112,4 százalék) növekedett meg. Általános tapasztalatokat azonban még nem lehet levonni 5 hét alatt - mondta az értékesítési vezető újságírói kérdésre. Az első öt hét tapasztalata alapján nincs oka ijedtségre a Sparnak – fogalmazott Heiszler Gabriella.

A társaság által közzétett adatok szerint a Spar az elmúlt 23 évben mintegy 1 milliárd eurót, folyó áron mintegy 300 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. A Spar Magyarországnak tavaly országszerte 419 üzlete volt, együttesen több mint 403 ezer négyzetméter eladótérrel. 

A Spar nemzetközi cég, amely franchise rendszerben működik. Ezt az üzletműködtetési formát a jövőben Magyarországon is sokkal aktívabban kívánják fejleszteni, ebben látja a cég a fejlődés alapját – közölte Heiszler Gabriella.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!