Reklámadó: a kiskereskedelmi láncok is óriásit szívnak vele

A magyar ember kedvenc olvasmánya, az ingyenes reklámújság után is bevasalja az állam a reklámadót. A Nol számításai szerint minden példány után 2 forintot kell fizetniük a láncoknak, ez összességében milliárdokat jelent. A megnövekedett adóterhek pedig elég nagy eséllyel beépülnek az árakba.

  • hvg.hu hvg.hu
Reklámadó: a kiskereskedelmi láncok is óriásit szívnak vele

Alábecsülte a kormány a reklámadóból származó bevételt, a megjósolt 7-9 milliárd forint helyett bőven 10 milliárd fölött lehet a befizetés. Ebből kétmilliárd forintot azok a kereskedelmi láncok fizetnek, amelyek ingyenes reklámújságjaik után kötelesek adózni – írta a Nol szerdán.

A lap számításai szerint a kereskedelmi láncok kiadványainak minden egyes példánya után két forintot vasal be az állam. Az áruházaknak a belső terükben elhelyezett reklámtáblák után is fizetniük kell. A megnövekedett adóterhek pedig elég nagy eséllyel beépülnek az árakba.

Stiller Ákos

A leginkább érintett láncok az Aldi, a Lidl és a Penny Market, amelyek a leggyakrabban készítenek reklámújságot. Valamivel ritkábban szórja tele a postaládákat a Tesco, az Auchan és a Spar. A lista végén a hazai láncok – a CBA, a Coop és a Real – állnak.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.