Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
A magyar ember kedvenc olvasmánya, az ingyenes reklámújság után is bevasalja az állam a reklámadót. A Nol számításai szerint minden példány után 2 forintot kell fizetniük a láncoknak, ez összességében milliárdokat jelent. A megnövekedett adóterhek pedig elég nagy eséllyel beépülnek az árakba.
Alábecsülte a kormány a reklámadóból származó bevételt, a megjósolt 7-9 milliárd forint helyett bőven 10 milliárd fölött lehet a befizetés. Ebből kétmilliárd forintot azok a kereskedelmi láncok fizetnek, amelyek ingyenes reklámújságjaik után kötelesek adózni – írta a Nol szerdán.
A lap számításai szerint a kereskedelmi láncok kiadványainak minden egyes példánya után két forintot vasal be az állam. Az áruházaknak a belső terükben elhelyezett reklámtáblák után is fizetniük kell. A megnövekedett adóterhek pedig elég nagy eséllyel beépülnek az árakba.
A leginkább érintett láncok az Aldi, a Lidl és a Penny Market, amelyek a leggyakrabban készítenek reklámújságot. Valamivel ritkábban szórja tele a postaládákat a Tesco, az Auchan és a Spar. A lista végén a hazai láncok – a CBA, a Coop és a Real – állnak.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.