szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elképesztő tempóval növelte a nyereségét a Lidl tavaly a magyar piacon, igaz, kisebb mértékben, de javítani tudott a Penny Market és az Aldi is - közölte a napi.hu.

Látványos eredménynövekedésről számolt be az idén februárban végződött üzleti évéről a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. - írta a napi.hu. Az adózás utáni 8,2 milliárd forint profit több mint három és félszerese a 2013-2014-es üzleti évben elértnek.

A növekedésben a főszerepet a forgalom megugrása játszotta, a nettó árbevétel közel 34 milliárd forinttal 261,5 milliárdra hízott. Miközben a bolthálózat 163 tagúra nőtt, az átlagos statisztikai létszám a kiegészítő mellékletekben szereplő adatok alapján csökkent, 3,8 ezer fő közeléből 3,6 ezerre.

A Lidlhez viszonyítva nem sokkal kisebb gárdával és nagyobb, 193 tagú bolthálózattal ért el gyengébb, ráadásul a 2013-ast is alulmúló eredményt a Penny Market Kft. A német Rewe-csoporthoz tartozó társaság az egy évvel korábbi közel 2 milliárd forint után bő 1,5 milliárd forint adózott eredményt ért el.

A Lidllel összemérhető ütemben növelte árbevételét tavaly az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt., amely így 91 milliárd forint feletti nettó forgalmat ért el. Az üzemi eredmény ezzel együtt vaskos mínuszban maradt, bár a 2014-es 4,6 milliárd forint veszteség kedvezőbb az egy évvel korábbi 5,1 milliárdnál. Hasonló a helyzet a mérleg szerint eredmény esetében is, a tavaly felmutatott 4,8 milliárd forint veszteség több mint 140 millióval kedvezőbb a 2013-as mínusznál.

Az egy főre jutó árbevétel tekintetében látványos különbségeket mutatnak a diszkontláncok. A Lidlnél ez 72,6 millió forintot tesz ki, a Pennynél nem érte el az 56,1 millió forintot, az Aldinál pedig ennél is alacsonyabb, 52,3 millió forint.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!