Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Kétféle fuvarozást különböztet meg az augusztus 6-án hatályba lépő taxirendelet: a sárga taxis személytaxi-szolgáltatás, és az autós személyszállító szolgáltatás. Utóbbihoz is kell regisztrációs matrica, speciális jogosítvány, és vizsgáztatni is kell a kocsit.
Személygépkocsival üzletszerűen, ellenérték fejében személyt csak személytaxi-szolgáltatást vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatást folytató vállalkozás szállíthat, utas pedig kizárólag az előírt feltéteknek megfelelő vállalkozás által nyújtott szolgáltatást vehet igénybe - ez a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló kormányrendelet lényege, amely a keddi Magyar Közlönyben jelent meg.
A rendelet a személyszállító szolgáltatást két részre bontja. Egyik a személytaxi-szolgáltatás, amely taxiórával és sárga színű rendszámmal, valamint a foglaltságra utaló, úgynevezett szabad jelzővel végezhető.
A másik a személygépkocsis személyszállító szolgáltatás, amely egyéb szolgáltatás részeként kiegészítő szolgáltatásként, vagy valamilyen fő szolgáltatáshoz közvetlenül kapcsolódóan végezhető. Ez utóbbinál nem kell taxióra, sem sárga rendszámtábla, sem szabad jelző, viszont kötelező a regisztrációs matrica használata. A taxiengedély csak meghatározott földrajzi területre, míg a személygépkocsis személyszállító szolgáltatás az ország egész területére szól.
A személyszállító szolgáltatás hatósági engedéllyel végezhető. Ez a tevékenységi engedély személytaxi-szolgáltatásra vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásra szólhat. Az engedélyt – kérelemre – a vállalkozás székhelye szerint illetékes közlekedési hatóság adja ki. A kérelmező vállalkozás meg kell hogy feleljen a helyi önkormányzati rendelet előírásainak is. Mindkét kategóriában a kocsit személyszállításra kell vizsgáztatni, a vezető pedig megfelelő jogosítvánnyal, külön vizsgával rendelkező és 21 évnél idősebb személy lehet.
Személygépkocsis személyszállítói szolgáltatást nyújtó gépkocsit vezetni csak személyszállító-vezetői igazolvánnyal - speciális jogosítvánnyal - lehet. A rendelet felsorolja a vállalkozás szakmai irányítójával kapcsolatos követelményeket, valamint azt, hogy a cég pénzügyi teljesítőképessége mikor megfelelő.
A munkát segítő diszpécser szolgálat is kétféle lehet, de ilyet működtetni nem kötelező. Az egyik a személyszállító vállalkozások által fenntartott diszpécser szolgálat, a másik pedig a szállítóktól független, úgynevezett önálló diszpécser szolgálat. Ez utóbbinak - a vele szerződött vállalkozások által használt autók számától függő - vagyoni biztosítékot kell letenni. Ennek a legkisebb összege 20 személygépkocsiig egymillió forint, de 200 személygépkocsi felett már 20 millió forint.
A rendelet kiemeli: az infokommunikációs eszközön keresztül megrendelt személyszállítási szolgáltatásokra is a bemutatott szabályokat kell alkalmazni. A rendelet augusztus 6-án lép hatályba.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.