szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Augusztus 6-tól lépett életbe az új taxirendelet, amely jelen formájában ellehetetlenítené az Ubert, de hogy ennek ellenére miért folytatja zavartalanul szolgáltatását, arról a cég operatív vezetője, Fekete Zoltán számolt be a hvg.hu-nak.

hvg.hu: Holnaptól lép életbe a taxisrendelet, amely elég komoly szabályokat ír elő azok számára, akik autós személyszállító szolgáltatást akarnak végezni. Az Uber meg fog ezeknek felelni?

Fekete Zoltán: Úgy látjuk, hogy a jelenlegi szabályozás egy közel harmincéves rendelet kiterjesztése, ami valójában nem tárgyalja a közösségi autómegosztás jelenségét, ezért minden érintettet – több parlamenti képviselőt és szervezetet, köztük a Fejlesztési Minisztériumot, a BKK-t, a NAV-ot az NKH-t is megkerestük levélben egy konkrét javaslatcsomaggal, amely megoldást kínál a jelenség által érintettek minden problémájára.

hvg.hu: És gondolják, hogy a helyzet átértékelése után megváltoztatják korábbi döntésüket? Hiszen a jelenlegi rendelet is sokat csúszott, többek között pont azért, hogy az Uber helyzetét tisztázza.

F. Z.: A most életbe lépő rendelet megszavazása után is jelezte a kormányzat, hogy nem kíván innovatív megoldásokat megakadályozni és mi is úgy tapasztaljuk a hatóságokkal és döntéshozó szervekkel való tárgyalás során, hogy nyitottak egy olyan megoldáscsomag kidolgozására, amely integrálja a közösségi autózást budapesti közlekedésbe.

hvg.hu: Ehhez képest holnaptól csak életbe lép egy olyan rendelet, amely rengeteg feltételhez köti azokat, akik személyszállító szolgáltatást akarnak végezni.

F. Z.: Éppen ezért kezdeményezünk további tárgyalásokat, hiszen mi mindenben szeretnénk megfelelni a törvényi szabályozásoknak, és minden érintettel együttműködve szeretnénk kidolgozni egy olyan megoldást, ami mindenki számára elfogadható, ezt küldtük most éppen el a korábban említetteknek.

hvg.hu: A jelenlegi szabályozást nem tartják érvényesnek magukra?

F. Z.: Inkább azt mondanám, hogy a jelenlegi szabályozás nem tér ki részletesen a mi tevékenységünkre, és nem kínál megoldást. Például azokat az engedélyeket, amiket a személyszállításhoz előír, az Uber regisztrált sofőrei nem is tudnák 30 nap alatt kiváltani, ezért folyik most párbeszéd erről a BKK-val, az adózási kérdésekről a NAV-val és így tovább. Szerintünk egy olyan szabályozásra van szükség, amely megfelelő keretet biztosít a közösségi autózás számára, és ezért folyik most párbeszéd erről a hatóságokkal.

hvg.hu: Tehát a jövőben is lehet majd uberezni?

F. Z.:Nyilvánvalóvá vált, hogy igény van a szolgáltatásra nem csak Budapesten, de világszerte. Az itteni kilenc hónapos működésünk során 50 ezren töltötték le az appot, és utaztak uberrel és kétezren regisztráltak sofőrként. A sharing economy egy megállíthatatlan folyamat, nem a működése, inkább csak annak mikéntje a kérdés.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Számok bizonyítják: sokkal kevesebb az internetes dezinformáció, mióta Trump nem twitterezhet

Számok bizonyítják: sokkal kevesebb az internetes dezinformáció, mióta Trump nem twitterezhet

A kormány állja Kanadában egy SMA-s gyermek kezelési költségeit

A kormány állja Kanadában egy SMA-s gyermek kezelési költségeit

Még tovább csökkentek az albérletárak

Még tovább csökkentek az albérletárak