Az Uber is a telekocsizással jön

San Franciscoban már tesztelik a Smart Routes szolgáltatást, melynek lényege, hogy nem kaputól kapuig viszik az utast, hanem egy buszhoz hasonlóan meghatározott útvonalon közlekednek, az utasokat pedig bizonyos pontokon – kvázi buszmegállókban – kapják fel.

  • hvg.hu hvg.hu
Az Uber is a telekocsizással jön

Az utasoknak így ugyan kicsit sétálniuk kéne, hogy fuvart kapjanak, de a cégnél kompenzálásképpen hajlandók csökkenteni a szolgáltatás díját is. A kedvezőbb ár miatt több utasra számítanak, így a vállalat végül pénzénél maradna – írja a TechCrunch. Hasonló szolgáltatás már egyébként működik, például a Loup vagy a Chariot, ezért valószínűtlen, hogy a cég amerikai vezetőit a magyar szabályozás sarkallta volna a döntésre, de tény, hogy a magyar taxirendelet alól a telekocsizás jelenti az egyik kibúvót, amit az Uber magyarországi versenytársa meg is próbál kihasználni. Nem elképzelhetetlen ezért, hogy a Smart Routes szolgáltatás hamarosan Budapesten is megjelenik, amiről megkérdeztük az Uber budapesti képviseletét, de eddig még nem kaptunk választ megkeresésünkre.

 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.