Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Boszniában tudják, hogy ha életképtelen az ország büszkesége, hogyan lehet újra felszállni. Új céget hoz létre egy német vállalat, az államot nem engedi be a cégbe, nemsokára elindulnak 2 géppel.
Csődben az ország büszkesége, a nemzeti légitársaság, amely egyre csak halmozta a tartozásokat. És a kormány nagyon azt szeretné, hogy ha más nem is, a név megmaradjon, és akár új cégként újrainduljon az egész. Ismerős a helyzet? Ami a Malévval történt, most újraíródik Boszniában, azzal a nem csekély különbséggel, hogy ott szinte biztosan el is indul az új légitársaság.
A napi.hu számol be arról, hogy a Bosnia & Herzegovina Airlines (B&H) gépei július eleje óta a földön ragadtak, mert a boszniai légügyi hivatal októberig felfüggesztette a repülési jogait, ugyanis a cég úszik az adósságban. A vállalat 2014 végéig több mint 6 milliárd forint adósságot halmozott fel, amely idén az első fél évben tovább duzzadt.
Egy német befektetőcsoport, a Central German Tourism Development Company (CGTDC) vállalat egy ideje tárgyal a bosnyák kormánnyal, a kabinet szerette volna, hogy ez a cég indítja újra – a név megtartása mellett – a légicéget, de most csalódniuk kellett. A német vállalat jelezte, hogy új vállalatot hoz létre szarajevói központtal, (a meglevő B&H Airlinest menthetetlennek látják), a bosnyák állam nem lesz tulajdonos a cégben, és decemberben mindösszesen két géppel elindul az új légitársaság.
A német vállalat szívesen átvenne alkalmazottakat a B&H Airlinestól, ha amaz csődbe menne, mert szüksége van képzett dolgozókra.
Magyarországon egészen másként alakultak a dolgok. Sok hónapnyi, egy új légitársaság elindítása körüli előkészítő munka után 2012 februárjában bedőlt a Malév, ám az Orbán-kormány bábáskodása mellett, illetve magyar üzletemberek tárgyalásai után mégsem indult újra egy légitársaság. A sokáig titkolt, de pár hónapja nyilvánosságra került dokumentumok betekintést nyújtanak ebbe az egész kacifántos helyzetkezelésbe.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A tízes toplistán a nyolcadik helyre került a kamcsatkai földrengés, mégsem voltak halálos áldozatok. Ez hogyan lehetséges? Cikkünkben igyekszünk válaszokat találni. Felidézzük azt a 2004-es katasztrófát is, amikor a világ egy életre megtanulta, mi az a cunami.
Ha sikerül a kormányváltás, más törvényre is hasonló sors vár.
A kormányközeli lap a közvélemény-kutató megfutamodásáról írt, aki szerint erről szó sincs.
Új műsorvezetőket kap a Kalandra fal!