szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy facipős holland pofát pofoz le a medve a holland Heineken sörgyárral perben álló Igazi Csíki Sör reklámjában.

A holland Heinekennel perben álló csíkszentsimoni sörgyár új reklámfilmmel jelentkezett, amelynek kissé primitív sztorija szerint egy medve lenyom egy sallert egy fapapucsos fickónak, aki éppen el szeretné venni a helyi székely legény patakvízben hűtött Csíki Sörét. A reklám üzenete az volna, hogy megvédik az Igazi Csíki Sört, ami egyértelmű utalás arra, hogy a Heineken védjegybitorlás címen át akarja neveztetni az Igazi Csíki Sört. 

A csíkszentsimoni sörgyár azért áll perben a Heinekennel, mert az utóbbi által 2003-ban megvásárolt Csíkszeredai sörgyárban főzik a Ciuc (csíki) Premium nevű sört, és a cég szerint a szóvédjegy őket illeti. A csíkszentsimoniak szerint viszont 2013-ban ők védették le a Csíki Sör szóvédjegyet, majd 2014-ben az Igazi Csíki Sör címkét. Erre reagálva a Heineken Romániában 2014-ben magyarul jegyeztette be a Csíki Premium nevet. A Heineken keresetét előbb két romániai bíróság is elutasította, a hargitai törvényszéken azonban első fokon pert nyert, de közben az uniós szabványügyi hivatal is elutasította a holland óriáscég keresetét, azt a határozatot hozva, hogy a két márka védjegye nem összetéveszthető. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!