Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Amerikában vezeti be az Amtrak, mert túl sok poggyásszal szállnak fel az utasok.
Holnaptól nem lehet csak úgy bármekkora csomaggal felszállni egy amerikai vasútra. Az Amtrak októbertől a repülőkhöz hasonló rendszerű csomagdíjszabást vezet be.
Az új szabályok szerint összesen négy poggyász vihető fel díjmentesen fejenként a szerelvényre: két 50 font (22,7 kg) és két 25 font (11,3 kg) tömegű, meghatározott méretű csomag. Ezen kívül csak további két, egyenként legfeljebb 50 font tömegű csomag szállítható, 20-20 dolláros különdíj fejében. Egyszerűbben: a 150 fontos ingyenes határ 40 fontért legfeljebb 250 fontig tornászható fel.
A döntést az Amtrak azzal indokolja, hogy a vagonokban sokszor nincs elegendő hely az utasok által felvitt csomagok elhelyezésére, vagyis a díj bevezetése elsősorban nem bevételnövelő intézkedés, csak azt a célt szolgálja, hogy a túl sok poggyász szállításától némileg eltérítse az utasokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.