Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
„Bizonytalan piacelsőségi állítások miatt” bírságolta meg a Gazdasági Versenyhivatal 30 millió forintra az OLX.hu apróhirdetési oldal tulajdonosát, a Dante International Kft.-t, korábbi nevén az Allegro Group HU Kft.-t – közölte a GVH csütörtökön. A vállalkozás nem tudta igazolni sem piacelsőségi állításait, sem a piacvezető pozíció fogyasztói szempontú tartalmát. Az OLX.hu egyébként hónapok óta már nem létezik, mert megvette a Jófogás.hu tulajdonosa.
A versenyhivatal azt vizsgálta, hogy megalapozottak-e a cég 2013 szeptemberétől induló kampányában szereplő piacelsőségi állításai. Azt is vizsgálták, hogy a piaci viszonyokra tekintettel bizonyította-e a cég, hogy állításai helytállóak. A GVH szerint a piacelsőségi állítások kifejezetten alkalmasak a fogyasztói figyelem felkeltésére és a döntések befolyásolására.
Megállapították, hogy a vizsgált időszakban nem volt egységes módszer a piaci pozíció fogyasztói szempontú mérésére, és az érintett cég többféle tartalmat is kommunikált piacvezetői státuszáról. A piacvezető kifejezés azonban sokféle tartalmat jelenthet az adott piacon, és még az eltérő tartalmak megjelölése, vagy mérése sem egységes vagy minden kétséget kizáróan egyértelmű a szakma, és még kevésbé a fogyasztók számára.
A GVH úgy ítélte meg, hogy a társaság igazolatlan, és így valótlan állításokat közölt a korábbi www.aprod.hu, illetve a www.olx.hu oldalak piacelsőségéről – derül ki a hivatal közleményéből.
Súlyosító körülményként értékelte a GVH, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el, enyhítő körülményként pedig figyelembe vette a kft. együttműködési szándékát – közölték.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy a GVH az egyes állítások igazolására olyan bizonyítékokat vár a vállalkozásoktól, amelyek alátámasztják állításaik valóságtartalmát, különösen egy márkanév-váltás vagy egy intenzív marketingverseny esetén.
Az OLX.hu-t év elején megvette a Jófogás.hu tulajdonosa, a norvég Schibsted Media Group. Az OLX.hu új tulajdonosa úgy döntött, hogy a márkát kivezetik a magyarországi piacról, és májusban megszűnt ez az oldal. Akik ezt a nevet írják be a böngészőbe, őket automatikusan átirányítják már jó ideje a Jófogás.hu-ra. Ugyanakkor az egykori OLX-es felhasználóknak még hagytak időt arra, hogy átvigyék fiókjukat az új felületre: ezt a folyamatot nyáron zárták le.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Ajánló a HVG legfrissebb számából.