Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Gondolta volna, ha YouTube csatornájára tölti fel cége videóit, akár több százezres összeg ütheti markát? Hogyan lehetséges ez, kiknek sikerült már és mennyit keresnek vele?
A Google 2007-ben indította el partnerprogramját YouTube-on, melynek lényege, hogy a videómegosztón megjelenő hirdetésbevételek után a tartalomfeltöltők is részesedést kapnak. A YouTube a bevételek mérésére az RPM mérőszámot használja. Az RPM (revenue per impressions) magát az összeget jelenti, amit a feltöltő kap 1000 hirdetésmegtekintés után. De mennyit is csorgat vissza a Youtube a feltöltők tárcájába? A tengerentúlon ezer megtekintésre 70 centtől 7 dollárig terjed az összeg, miközben itthon ez 1 dollár körül mozog a therichest.com cikke alapján. E szerint Magyarországon egy 100 000-es nézettségű videóért 20 000 Ft-ot kap a feltöltő.
A világon ezzel a legjobban keresők többsége professzionális stáb nélküli, alacsony költségvetésű otthoni videókból indult el, erről ide kattintva tájékozódhat bővebben. A továbbiakban néhány példával bebizonyítjuk, hogy itthon sem lehetetlen a youtube-ozásból megélni. A magyarok közül szemezgetve, a YouTube-ról befutottak egyike a Hollywood Hírügynökség mögött álló Szirmai Gergely. Az online filmkritikus Magyarországról elsőként került be a partnerprogramba, csatornáját 100-120 ezres tömegek követik nap mint nap, videóinak nézettsége pedig elérte 41 milliót. Egy ehhez hasonló számmal, illetve 200 forintos RPM-mel számolva, a fióktulajdonos akár 8 millió Ft feletti összegre is szert tehet.
A magyar videobloggerek - vloggerek - csatornái közt szembetűnő a Videómánia népszerűsége. A köztudatban is egyre nagyobb ismertségnek örvend a csatorna és a vállalkozás mögött álló Dancsó Péter, aki 96 millió megtekintésnél jár 2006 óta. Ezzel a kattintásszámmal akár 20 millió forint körüli összegre is szert tehetett.
De megéri-e kisvállalkozóként is vlogolni?
Nem csak bloggerként vagy zenészként éri meg vlogolni, hiszen számos kis- és középvállalkozás üzemeltet sikeresen saját online csatornát. Vegyünk példaként egy szűk piacot, a főzőiskolák szegmensét. A főzőiskolák közül a Miele Főzősuli a legnépszerűbb a platformon, videói nézőszáma ma már a 8 millióhoz közelít. Egy hasonló volumenű nézettségből már kisebb zsebpénzhez juthat havi rendszerességgel. Második legmagasabb nézőszámmal a Kontraszt nevű csatorna bír a főzőblogok közül, ami lassan 4 millió megtekintésnél jár, 2007 óta pedig folyamatosan növekszik.
Ha vállalkozóként eddig nem gondolkodott volna a vlogoláson, úgy a fenti példák is bizonyítják, hogy érdemes feltölteni néhány szakmai “csináld magad videót”, PR anyagot vagy bármi érdekességet cégével kapcsolatban. Minden jel arra mutat, hogy a vlogolásé a jövő, hiszen az online óriásvállalatok egyre több, a videófeltöltést támogató intézkedést hoznak (gondoljon csak a Facebook által nemrégiben bevezetett automatikus videólejátszásra). Ugyan a feltöltők egyelőre még nem részesülnek jutalomban a közzétételért, ellenben elképzelhető, hogy hamarosan a legnagyobb közösségi portál is ezzel ösztönzi majd felhasználóit a magasabb minőségű videó-megosztásra.
Hogyan tud regisztrálni a programba?
Annak, hogy a YouTube csatornájára feltöltött videók nézettsége alapján honoráriumban részesüljön, szigorú feltételei vannak. Habár a regisztrációs eljárás az évek során egyszerűsödött, a visszaélések elkerülése végett továbbra is szükséges a személyes adatainak, így például a számlaszámának és a postai címének megadása. A folyamat részeként a későbbiekben egy PIN kód érkezik a megadott címére, mellyel bizonyíthatja, valóban ön a csatorna tulajdonosa.
A YouTube-on meggazdagodókról még többet megtudhat a HVG csütörtökön megjelenő lapszámában.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.