szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Év végére várhatóan eléri a 2,3 millió főt a Magyarországon online vásárlók száma, ez a naponta internetezők 41 százalékát jelenti. Tavaly 230 milliárd forintot költöttek el online a vásárlók, és ez csak több lesz.

Az online vásárlás évek óta töretlenül fejlődik, és ez a keresleti és kínálati oldalon is komoly kihívások elé állítja a szereplőket. Az internetes vásárlás népszerűségét jól mutatja, hogy év végére az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 millió főt – derül ki a GKI Digital felméréséből. Tavaly 230 milliárd forint volt az online kereskedelem forgalma és ezen összeg 22 százalékát a top tíz áruház fölözi le.

A legnagyobb értékben műszaki cikkeket vásárolnak, méghozzá tavaly 40 milliárd forint értékben. Közel 30 milliárd forintért vásároltak a fogyasztók játékot és kultúrát, és 32 milliárdért számítástechnikai eszközöket illetve szolgáltatásokat.

GKI Digital

A leggyorsabban fejlődő kategória győztese a baba-mama cuccok, vagyis ezen termékek online eladása emelkedett a legdinamikusabban tavaly. A második helyen az állateledelek vannak, míg a harmadikon az élelmiszer.

A napon belüli online rendelések leadására csak kismértékben van hatással az ügyfélszolgálat elérhetősége, sokkal inkább a napi teendőinkhez igazodva szeretünk vásárolni. A webáruházakban leadott rendelések száma jellemzően reggel 8 és 10 óra, valamint 18 és 20 óra közötti időszakban csúcsosodik ki.

GKI Digital

A vásárlók 53 százaléka nő, és az különösen érdekes, hogy 35 százalékuk ötven év feletti, míg a vásárlóknak csak 18 százalékát adják a 30 év alattiak. Viszont a fizetési módokat nézve még mindig a konzervatívnak számító utánvételes készpénzes megoldást választják a legtöbben, míg az online fizetési megoldásokkal még továbbra is fenntartásaik vannak a vásárlóknak.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!