Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Másodszor próbálkozik Magyarországon a hamburgerezőt és cukrászdát összeolvasztó fast food lánc.
Tényleg özönlenek Magyarországra a gyorsétterem-láncok, az elmúlt napokban bejelentett tervek mellett máris itt egy újabb hálózat. Mester franchise partnert keres Magyarországon hálózatának fejlesztéséhez az éttermet és cukrászdát egy koncepcióban egyesítő Dairy Queen (DQ). A hálózat olyan partnert keres Magyarországon, akinek van tapasztalata a kapcsolódó ágazatok valamelyikében (vendéglátás, étel-ital kiskereskedelem, forgalmazás), és képes több étterem megnyitására is – írja a Franchising.hu. A partnertoborzási folyamat során a hálózat kizárólagos képviseletét a PROFIT system nemzetközi franchise tanácsadó cég látja el Magyarországon.
A több mint 75 éves múlttal rendelkező Dairy Queen nem egy klasszikus amerikai étteremlánc, sikeresen különbözteti meg magát például a szokásosnál jóval szélesebb termékkínálatával is. A Warren Buffet, amerikai befektető érdekeltségébe tartozó Berkshire Hathaway vállalat tulajdonában lévő márkához már több mint 6800 franchise étterem tartozik a világ közel 30 országában.
Legalább 5 millió forint kell |
A mester franchise szerződés 15 évre szól, amely további 10 évvel hosszabbítható. Az exkluzivitást, valamint a márka- és joghasználatot ellentételező belépési díj pontos összege a kizárólagos terület nagyságától függ. Az egyszeri belépési díj mellett a jövőbeli magyarországi partnernek minden étterem megnyitása előtt is kell egy franchise díjat fizetnie. A Grill & Chill típusú önálló éttermek esetén ez 35 ezer dolláros (mintegy 9,5 millió forint), míg a kisebb alapterületű kioszkok, üzletszigetek esetén 15 ezer dolláros (4,1 millió forint) további kiadást jelent. |
Amellett, hogy a Dairy Queen éttermekben hamburgerek, hot-dogok, saláták és szendvicsek sorából választhatunk, a márka elsősorban édességeire építette hírnevét. Így a menü nem csak egy étterem, de egy cukrászda kínálatát is felsorakoztatja, és találunk benne egyúttal csavaros fagylaltokat, fagylaltalapú édességeket, süteményeket, desszerteket, gyümölcsturmixokat is. Egy másik fontos különbség a többi gyorsétterem lánchoz képest, hogy a Dairy Queen egységeiben pincérek szolgálják fel az ételeket, és az éttermek belső kialakításával is elsősorban a családokat és fiatalokat szólítják meg.
A Dairy Queen a ’90-es években Olaszország, Ausztria és Szlovénia mellett Magyarországon is nyitott éttermet a hálózat. Akkor azonban hazánkban (ahogy a többi európai piacon is) végül a kivonulás mellett döntött a vállalat. A Dairy Queen azóta többször is fontolóra vette a visszatérést, de erre, az öregkontinensen egészen tavaly áprilisig várni kellett. Egy évvel ezelőtt azonban a Dairy Queen – másfél évtizedes kihagyás után – visszatért Európába. A Lengyelországban megnyitott első európai étterem egy lazább (a piaci környezethez és helyi szokásokhoz igazított) koncepció, valamint a közép-európai expanzió zászlóshajója is egyben.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
Rohadéknak és elmebetegnek nevezte a fideszes publicista a jogtudóst.
A tiltakozókat arról kérdeztük, mit szimbolizál nekik a hatvanpusztai uradalom, és mire költenék a több tízmilliárdot, amibe a felújítása került.
A hűvös idő enyhítette a helyzetet, de már érkeznek is az új lárvagenerációk.