Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Nem éri el a tervezettet az idén az Audi nyereségrátája, mert a dízelbotrányal és a Takata-légzsákokkal ellátott autók esetleges visszahívásával kapcsolatos költségek megterhelik a mérleget.
A Volkswagen luxusmárkákat gyártó leányvállalata pénteken közölte, hogy működési eredménye az első fél évben 18 százalékkal 2,4 milliárd euróra csökkent. Rendkívüli tételek 265 millió euró összegben rontották a működési eredményt, aminek következtében a nyereségráta az egy évvel korábbi 9,8 százalékról 8 százalékra romlott.
Az Audi erre az évre 8-10 százalékos nyereségrátát tűzött ki célul, de a vállalat közölte, hogy a ráta várhatóan kissé "ez alatt a folyosó alatt marad".
Az első fél évben az Audi árbevétele 30,1 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 29,8 milliárdról, de nettó nyeresége közel 750 millió euróval 1,7 milliárd euróra csökkent.
Az Audi továbbra is azzal számol, hogy több mint 20 új vagy felfrissített modelljének köszönhetően eladásai az idén meghaladják a tavalyi 1,8 milliós rekordot.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Még felszólítás sem hangzott el, semmilyen módon nem szankcionálhatók a résztvevők - állítja Horváth Lóránt ügyvéd.
Bekussol, sunyít, mentegeti magát, hazudik, lapul.