Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Október végétől a Carrefour francia áruházlánc polcain megjelenik az első olyan termék, amelynek áráról a vásárlók döntöttek.
A legnagyobb francia kereskedelmi hálózat hatezer törzsvásárlójával konzultált egy internetes felmérésben. Ennek eredményeként 99 euró cent lesz egy liter tej. De nem akármilyen tejről van szó. Kizárólag kistermelők által szállított termékről, amely természetes takarmánnyal táplált tehenektől származik. Az ötlet egyébként nem az áruházlánctól származik, hanem egy fogyasztói társulástól, amely már régóta akciókat szervez a pazarlás ellen és az egészségesebb táplálkozásért. Ezeket a célokat magukénak vallották a felmérésben megkérdezett vásárlók is.
Végül a szövetség és a Carrefour megállapodott: ez az áruházlánc lesz a kizárólagos forgalmazója azoknak a termékeknek, amelyek árát a vásárlók állapították meg. Félreértés ne essék: ez az ár nem alacsony, lesz ennél olcsóbb tej is. De a vásárló garanciát kap a tej eredetére és a minimális ártöbblettel kisgazdaságokat támogat.
Az első körben Macon régió kistermelőinek áruit forgalmazzák. A gazdák a jobb szervezés érdekében értékesítési szövetkezetbe tömörültek, együtt könnyebben boldogulnak, mint egyenként. A tej után húskészítményekre és egyéb élelmiszerekre is kiterjesztik az akciót. A világszerte áruházakat üzemeltető Carrefour egyik fő vonzerejét az alacsony árak jelentik. Ez a jövőben is jellemző lesz, mondta az AFP hírügynökségnek a cég kereskedelmi igazgatója. A vásárlók által megállapított árakkal és a kistermelők támogatásával pedig további fogyasztói rétegeket nyerhet meg magának a Carrefour.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egyre több a vendégmunkás, miközben a hazai munkaerő-tartalék – a kormány ígéretével szemben – nem apad. A tartaléksereg aligha aktivizálható, nagyszámú új munkahely pedig nem keletkezik.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.