szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kétszázmillió dollárért építi főhadiszállását és elosztó központját Virginia államban a német szupermarket-hálózat, mely 2018-tól meg akarja hódítani a hatalmas amerikai piacot.

A recept ugyanaz, mint Európában: szuper alacsony árak. Az Egyesült Államokban a Wal-Mart a legnagyobb lánc, mely eredményesen verte vissza a brit Tesco nyomulását. A Tesco 2013-ban lógó orral távozott, miután horribilis veszteséget produkált – írja a Daily Mail.


A Lidl abban bízik, hogy ami 26 európai ország több mint tízezer szupermarketjében bevált, az sikeres lesz az Egyesült Államok piacán is. Először a déli államokban és New Jerseyben nyitnak üzleteket. Ha a siker igazolja a várakozásokat, akkor megpróbálják majd meghódítani a gazdagabb államokat is. A Lidl nem ad a külsőségekre: a vásárlók azokból a dobozokból válogathatják ki az árut, amelyekben az érkezett. Ingyen műanyag szatyor nincs, mindenkinek magával kell hoznia valamit, amibe beleteheti a vásárolt árut.
A Lidl alapvetően élelmiszerre szakosodott, de már van divatrészlege is. Itt is az az alapelv, hogy nívós terméket adjon nagyon olcsón. A csomagolás nem számít. Egy női bőrdzseki például 20 dollárnál olcsóbban kapható a németeknél.

Amikor Nagy-Britanniában elindult a Lidl, akkor kíméletlen árverseny indult meg. Egymás alá kínáltak a nagy áruházláncok – a vásárlók legnagyobb örömére. Néhány brit szupermarketlánc csődbe ment. A dolgozók ezrei kerültek az utcára. A nagy vetélytársnak, a Wal-Martnak tehát vigyáznia kell, ha meg akarja védeni a hatalmas amerikai piacot a németek offenzívájától. A vásárlók optimisták: ők csak jól járhatnak, ha a szupermarketek kíméletlen árversenye megkezdődik az Egyesült Államokban is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!