A gyerek után a kutya az új marketing-céltábla

Egyre több szálloda és étterem igyekszik a házi kedvencen keresztül megfogni a fogyasztókat, a kutyabarátság pedig már rég túlszárnyalta a sarokban elhelyezett kutyafekhely és vizestálka szintjét. Kutyaügyességi pályák épülnek, kútból feltörő ásványvízben fürödhetnek, és saját zuhanyozóban tisztálkodhatnak a családtagként kezelt ebek. Sőt, megjelentek a ráépülő vállalkozások is, amelyek a kutyákat is vendégül látó helyeket minősítik.

A gyerek után a kutya az új marketing-céltábla

Kenőmájas fagyi, kutyasvédasztal, ásványvizes fürdő – csak néhány példa, miként próbálják a vendéglátóhelyek magukhoz édesgetni a gazdikat a kedvencek kényeztetésével. A Hotel Sopron a napokban új pozíciót is alkotott: a PetRelation Managert. Az osztrákokkal közös vasútvállalat, a GYSEV tulajdonában lévő szálloda a gesztussal az egyediséget kereste, és úgy tűnik a kutyabarátságban meg is találták ezt a megkülönböztető jegyet.

A szállodákat üzemeltető magyar lánc, az Accent szegedi hoteljében már száz kutya-vendégéjszakát regisztráltak. A cég marketingigazgatója szerint az ebek nem különösebben problémásak, esetenként a kisgyermekes családok zsírkrétás freskói után komolyabb felújításra szorul a szoba. Ráadásul a kutyások online értékeléseikben csak jót írnak a szállodáról.

Az esztergomi Grante Hotelben például agility-, vagyis a játszótéri mászókákhoz hasonló kutyaügyességi pályát építettek. Van egy jó nagy tavuk, kifejezetten az ebeknek, amelyek a fúrt kútból feltörő ásványvízben fürödhetnek, és saját zuhanyozó alatt tisztálkodhatnak. „Mondhatnám, hogy ez tudatos fejlesztés volt – meséli az igazgató, Aknai Péter –, de nem így történt, az egyik vendég hívta fel a figyelmet, hogy ideális környezet ez a kutyásoknak.” Az aktív marketing csak ezután következett.

A „kutyabarátságnak” szakértői is vannak: az utóbbi években két kisvállalkozás is indult, amely a kutyák vendéglátóhelyeinek minősítésével foglalkozik. A kutyabarat.hu tulajdonosa, Sziládi-Kovács Tibor „civilben” reklámszakember, így könnyen felismerte, hogy a kutyások olyanok, mint a kismamák: könnyen megszólíthatók, érzékenyebbek, hűségesebbek. A másik minősítő a kutyabarathelyek.hu, amely az évente néhány ezer forintos védjegyhasználati díjért teljes körű megoldást is nyújt, vagyis kitalálja és beszerzi a szállodások helyett, amire a négylábúak fogadásához szükségük lehet.

Szabó Yvette cikkét teljes terjedelmében az e heti HVG-ben olvashatja.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Meghalt Ozzy Osbourne

Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.

utazás

Európa 5 legszebb vasútvonala

Lélegzetelállító alpesi tájaktól a Harry Potterből ismerős viaduktig az öreg kontinens tele van szebbnél szebb vasútvonalakkal, melyeknek nagy részén ráadásul külön felár nélkül vonatozhatunk.