szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy részben állami cégből álló konzorcium veszi meg őket.

A kínai éttermeinek kétharmadát értékesíti egy csomagban a McDonald's – közölte a gyorsétteremlánc hétfőn.

A lépés része az amerikai székhelyű McDonald's 2015 óta tartó átszervezésének, és célja a franchise jellegű éttermek számának növelése a saját tulajdonban lévő egységekkel szemben. A cég közleménye szerint a társaság nagyobb beleszólást kíván adni a helyi piacot jobban ismerő üzemeltetőknek, azzal, hogy az éttermek tulajdonjogát átadja, és ezt követően csak a franchise jogokból befolyó bevételhez jut. 

A 2,1 milliárd dollár értékű csomag többségét egy befektetőkből álló konzorcium veszi meg, amelynek tagjai a kínai állami tulajdonú, hongkongi székhelyű Citic konglomerátum, illetve az egyesült államokbeli The Carlyle Group befektetési ház. Az előbbi 52 százalékos részt vásárolt, az utóbbi 28 százalékot, a McDonald's az ingatlancsomag 20 százalékát megtartja. 

A McDonald's 120 ezer alkalmazottal és 2640 üzlettel Kína második legnagyobb gyorséttermi hálózata, az első a KFC-nek több mint ötezer vendéglátó-helyisége van. 

A meglévő egységeken túl a McDonald's 1500 új étterem megnyitását tervezi Kínában, ahol a növekvő középosztály nagy reményekkel kecsegtet a gyorséttermek piacán – közölte a vállalat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!