Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A közép-kelet-európai regionális logisztikai központjukat hozzák el a Pest megyei városba.
Közép-kelet-európai regionális logisztikai központot telepít 2018-tól Hatvanba a Bosch, a beruházással 250 új munkahelyet hoznak létre – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter sajtótájékoztatón csütörtökön, Budapesten.
A miniszter kiemelte: a Bosch a Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt.-n keresztül 16 évre bérli ki a 60 ezer négyzetméteres területet a magyar államtól, az ipari parkot a zrt. 17 milliárd forintból a legmagasabb technológiai színvonalon hozza létre Hatvan mellett. A megállapodás része az is, hogy a cég a következő 6 évben 60 millió euróval növeli beszerzéseinek értékét a magyar beszállítóktól, ezzel a kormány a kis- és középvállalatokat támogatja – hangsúlyozta.
Közölte, a logisztikai központ Magyarországra telepítésével a Bosch a legtöbb embert foglalkoztató külföldi termelő vállalat lesz Magyarországon, 14,7 ezer embernek ad munkát. Mindez mutatja, hogy a Bosch hosszú távra tervez Magyarországon, és a kormány is hosszú távra tervez a céggel – mondta a miniszter.
Kiemelte, hogy a Boschnak tíz leányvállalata működik Magyarországon, teljes forgalma 960 milliárd forint volt 2015-ben. A fejlesztés az új, digitális ipari korszakra való átálláshoz nélkülözhetetlen. Az új patrióta amerikai gazdaságpolitika, a Brexit és a kínai gazdasági expanzió mind az új világgazdasági helyzetet vetítik előre, ami új stratégiát követel – fejtette ki a miniszter. Hozzátette, a kormány az új stratégiát nemcsak új adórendszerben, új beruházásösztönzésben, vagy új munkaerő-képzési rendszerben valósítja meg, mivel az logisztikai verseny is. Ezért fontos a Bosch döntése a logisztikai központ létrehozásáról.
A kormány pedig létrehozta a Nemzeti Ipari Park Zrt.-t, hogy olyan ipari parkokat fejlesszen az országban, amelyekkel a legmagasabb technológiai színvonalat kiszolgálni képes infrastruktúra, és közlekedési összeköttetések jönnek létre – mondta.
Szólt arról is, hogy a céggel a kormány a stratégiai partnerség jegyében halad előre, továbbra is nyitottak a konzultációra minden Magyarországon működő nagyvállalattal annak érdekében, hogy a beruházási-szabályozási környezet a régióban a legkedvezőbben alakuljon.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.