szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Igazi Csíki Sör gyártója és a holland Heineken közötti vitával, illetve a budapesti 4-es metró építéséről készített OLAF-jelentéssel példálózva a német üzleti lap azt írta, Orbán Viktor jobboldali populista kormánya "ismét külföldi nagyvállalatokat vett célkeresztbe".

A Handelsblatt című német üzleti lap Orbán fellép a külföldi cégek ellen címmel közölt írást a keddi számában.

Hans-Peter Siebenhaar cikkében az Igazi Csíki Sör gyártója és a holland Heineken közötti vitával, illetve a budapesti 4-es metró építéséről az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) által készített jelentéssel kapcsolatban azt írta, hogy Orbán Viktor jobboldali populista kormánya "ismét külföldi nagyvállalatokat vett célkeresztbe, hogy politikai erőt mutasson", amitől a 2018-as parlamenti választásokra tekintve választói támogatottságának növekedését reméli.

A külföldi befektetők körében "erősödik az aggodalom" amiatt, hogy a kormány keményebben lép fel velük szemben – írta a Handelsblatt tudósítója.

A német gazdaság egy meg nem nevezett budapesti képviselőjét idézve kiemelte, hogy a kormány "átállt a kampányüzemmódra", és nem folytat "átlátható párbeszédet". Ezért a külföldi cégek a választási kampány közeledése miatt "további meglepetésekre" számítanak - írta a német üzleti lap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Varga Szabolcs Gazdaság

Nincs vége a szappanoperának, újabb ütőkártyát villant a Csíki Sör

Hogy mesterien felépített marketingkampány vagy a túlélésért folyó küzdelem az, amit az Igazi Csíki Sörtől látunk a Heinekennel vívott védjegyvitában, mindenki döntse el maga. Az viszont kétségtelen, hogy a székely sörfőzde a furfangos névváltás után ismét meglepő fordulattal szolgál, ami magyarázatot ad arra is, miért van holland tulajdon a cégben.