szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Amerikába készül a Lidl áruházlánc, a lépésre már több mint egy éve készülnek.

Az elmúlt egy évet azzal töltötte a német diszkontlánc, hogy kitalálja, milyen logóval törjenek be az amerikai piacra, hogyan nézzenek ki a boltok, de azt is ki kellett találni, hogyan segítsenek a leendő vásárlóknak kiejteni a lánc nevét. Az üzletek kialakítása során törekedni fognak az egyszerűségre, így például arra, hogy csak hat folyosó legyen, illetve mindent könnyen meg lehessen találni.

A Lidl 2015 őszén ismertette hosszú távú stratégiáját, amely az amerikai piacra lépés mellett célul tűzte ki azt, hogy öt éven belül 100 milliárd euróra növekedjen a Lidl-csoport bevétele – írja a Napi.hu. A külföldi terjeszkedés persze nem idegen a lánctól, mintegy 10 ezer boltot üzemeltetnek 27 országban. Magyarországon egyébként 2004-ben jelent meg a cég, azóta már 164 áruháza.

A Lidlnek nem lesz könnyű dolga, hiszen a kiskereskedelmi piacon finoman szólva is jelentős a tolongás, olyan új vetélytársakkal kell szembenéznie, mint az online bevásárlás vagy éppen a drogériák egyre növekvő kínálata. Bár a korábbi tervek 2018-as indulásról szóltak, most úgy tűnik, hogy előrehozzák ezt a dátumot. A lap beszámolója szerint első lépésként 20 boltot terveznek nyitni Virginiában, Észak- és Dél-Karolinában.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!