szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A német BMW autókonszern jelentős profitnövekedést ért el a március végével zárult első negyedévben - derül ki a vállalat csütörtökön közölt adataiból.

A müncheni székhellyel rendelkező vállalat 2,15 milliárd euró nyereséget ért el az első negyedévben, 31 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában (1,64 milliárd euró).

A BMW első negyedéves bevétele éves összevetésben 12,4 százalékkal emelkedve, 23,448 milliárd euróra nőtt. A kedvező adatok az európai, észak-amerikai és az ázsiai eladások növekedésének, valamint a SUV és a 7-es sorozatú modellek iránti kereslet bővülésének köszönhetők.

A jelentésben kiemelték, hogy a BMW az elektromos járművek piacán növelni kívánja jelenlétét. A BMW az i3 és az i8 elektromos modellek eladását csaknem 20 ezerre növelte az első negyedévben. Bár ez még csupán az összeladás 3 százaléka, Harald Krüger vállalatvezető hangsúlyozta: a cég az idén több mint 100 ezer elektromos modellt értékesíthet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!