szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A nemzetközi kiskereskedelmi láncok európai terjeszkedési terveinek élén az Egyesült Királyság áll, 65 százalékuk a szigetországot jelölte meg legfontosabb piacaként. Magyarországot a láncok 19 százaléka említette, ezzel a magyar az ötödik a terjeszkedni kívánó kiskereskedők listáján a CBRE ingatlantanácsadó kutatása szerint.

Az Egyesült Királyságot Franciaország követi 43, Németország 38, majd az Egyesült Arab Emírségek 24 százalékkal az ott terjeszkedni kívánó láncok arányát tekintve – közölte a CBRE ingatlantanácsadó.

Az ötödik hely megosztva Spanyolországé, Hollandiáé és Magyarországé.

A terjeszkedést korlátozó tényezők közül kiemelkedik a bérleti költségek növekedése, ami miatt a kereskedők 57 százaléka aggódik, ezt követi a megfelelő minőségű kiskereskedelmi ingatlan hiánya, 51 százalékkal.

A kutatásból kiderült: a kereskedők 81 százaléka biztos benne, hogy az internetes kereskedelem növekedése nem gátolja bolthálózata európai bővítését. Csak kevés kiskereskedő gondolja, hogy az internet csökkenti az üzlethelyiségek iránti igényt, és hogy a vásárlási szokások változása miatt a bevétel szinten tartása kevesebb bolttal is elérhető.

A kereskedők 58 százaléka egyetértett abban, hogy a boltban használt technológiák egyre fontosabbak, harmaduk már bevezette vagy tervezi bevezetni az interaktív képernyőket és próbafülkéket, és ez a trend 2017-ben még jellemzőbb lesz – közölte a CBRE.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!