EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Határidő nélküli munkabeszüntetést kezdtek bérköveteléseik megtagadása miatt a Volkswagen szlovákiai leányvállalatának alkalmazottai.
A sztrájkban a dolgozók 85-90 százaléka vesz részt, így a gyártás teljesen leállt.
A Szlovákiában 1991 óta működő vállalat történetében a mostani az első éles sztrájk. A pozsonyi VW – amelynek Stomfán (Stupava) és Túrócszentmártonban is van egy-egy üzeme – több mint 12 ezer alkalmazottjával a legnagyobb magánmunkáltatónak számít Szlovákiában.
"Minden jogunkat és lehetőségünket ki kell használnunk, és ezek közül az utolsó a sztrájk. (...) Készen állunk arra, hogy egy-két napnál tovább is sztrájkoljunk" – hangsúlyozta Zoroslav Smolinsky szakszervezeti elnök a munkabeszüntetés megkezdése előtt a TASR szlovák közszolgálati hírügynökségnek.
A pozsonyi VW munkavállalóinak érdekképviselete a múlt héten hirdette meg a sztrájkot, miután kudarcba fulladtak a cég vezetőségével folytatott egyeztetések, amelyek során 16 százalékos béremelést szerettek volna elérni. A vállalat ehelyett arra tett javaslatot, hogy júniustól 4,3 százalékkal, a jövő évtől pedig 4 százalékkal emelnék a béreket, valamint új számítást vezetnének be a szabadságpótlékra, valamint a karácsonyi juttatásra.
A Volkswagen szlovákiai cégénél a bérátlag – sajtóinformációk szerint – az 1700 eurót (520 ezer forint) közelíti, ugyanakkor a munkavállalók közlése szerint sokuk bére 700 euró körül van.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
A miniszterelnök szerint olyan fontos szerepet játszunk Ukrajna energiaellátásában, hogy ha például egy baleset miatt nem tudnánk nekik áramot és gázt küldeni, akkor megállna az országuk. Megnéztük, mennyi ebben az állításban az igazság.
A főpolgármester szerint azonnali vizsgálatra van szükség.
Nehéz időszak előtt áll a MÁV és az utazóközönség is.