Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Ahány ház annyi szokás - ez derül ki a Good Houskeeping Institute nyaralóknak, utazóknak szánt jelentéséből.
25 százalék- ennyivel lehet magasabb a számla az étteremben, ha nem akarjuk megsérteni a pincéreket az Egyesült Államokban. Ahol a felszolgálók ebből élnek. Japánban viszont udvariatlanság, ha a számla kiegyenlítése után plusz pénzt hagyunk az asztalon. Franciaországban törvény szabályozza: a kiszolgálás díja benne kell, hogy legyen a számlában. Ettől függetlenül a pincérek egyáltalán nem sértődnek meg, ha borravalót kapnak.
Európában, az amerikai földrészen mindenütt elvárt a borravaló, mert a pincérek gyengén fizetett, sokszor minimálbéren alkalmazott emberek. A nyári szezonban sok helyen gyakran alkalmaznak diákokat, akiket egyáltalán nem fizetnek túl. Így érthető, ha a borravaló teljesen általános az éttermekben. Az USA-ban 25 százalékra számítanak a pincérek, Brazíliában és más latin-amerikai államokban általában 10-15-re. Ugyanez a helyzet Európa legtöbb országában és a Földközi- tenger medencéjében.
Más a helyzet Ázsiában, ahol a vendéglátást másképp értelmezik. Japánban mindenki becsületbeli kötelességének tekinti, hogy a lehető legjobb munkát végezze a munkahelyén. Ezért ott a borravaló félreértésre adhat okot. A pincérek akár meg is sértődhetnek. Kínában sem várják el a borravalót, de nem sértődnek meg, ha mégiscsak leesik valami. Hasonló a helyzet Délkelet-Ázsia országaiban, ahol a hagyományos vendégszeretet helyét mindinkább elfoglalja a turistaipar. Ahol mindenért fizetni kell.
Mi a helyzet a taxinál?
A brit Daily Mail összeállításából kiderül: itt szerényebbek az elvárások. A legtöbb országban csak a visszajáró aprót kapják a taxisofőrök. Akik még így is örülnek, hiszen az Uber konkurenciája miatt nagy harc folyik az utasokért a piacon. Minél szegényebb az ország, annál jobb, ha borravalót adunk a taxisofőrnek. Indiában vagy Egyiptomban 10 százalék az elvárás. Persze közben figyelni kell, nehogy átverjék az embert. A külföldi turista elég könnyen kerülhet csapdába, hiszen nem ismeri a helyi körülményeket és árakat. Sokszor a pénzt sem. A taxisofőrök ezt sok helyen ki is használják. Ezért a Good Housekeeping Institute nyaralóknak szánt jelentése felhívja a figyelmet: tartsuk nyitva a szemünket, ha külföldön étterembe megyünk vagy taxizunk! Jócskán túlfizethetjük ugyanis a helyi árakat, ha nem tájékozódunk előre. Ráadásul bele is gázolhatunk egy tisztességes japán pincér lelkébe.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.