szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közösségi oldalakon az Audi bojkottjára buzdítottak felhasználók az autógyártó egyik kínai reklámja miatt, amelyért az anyacég szerint a helyi partnertársaságuk a felelős.

A menyasszony anyósa félbeszakítja az esküvő szertartást, odarohan a jegyespárhoz, és megvizsgálja a mennyasszonyt: megcsavarja az orrát, még a szájába is belenéz, majd elégedetten visszamegy a vendégek közé. „Mert egy komoly döntést alaposan meg kell fontolni” – hangzik el a reklámban, amelyben az autóvásárlást a megfelelő feleség kiválasztásához hasonlítják.

A közösségi oldalakon több ezer felhasználót felháborított a reklám. Volt, aki szörnyűnek, volt, aki gusztustalannak minősítette. Valaki azt írta, hogy életében nem fog ezután Audit venni. Az ötlettől egészen a forgatásig volt egyáltalán egy nő is, aki részt vett a munkában? – kérdezte egy másik felhasználó.

Többen az Audi bojkottjára szólítottak fel, amely az egyik legnagyobb autós cég a kínai piacon a Mercedes Benz és a BMW mellett – írják a BBC oldalán.

Az Audi szóvivője a The South China Morning Postnak azt mondta: a helyi partnercégük felelős a reklámért.

Kínában tavaly egy másik cég reklámjából kerekedett botrány. Sokak szerint rasszista volt a hirdetés, amelyben egy ázsiai nő egy sötét bőrű férfi belegyömöszöl egy mosógépbe, és onnan ázsiai fehér férfiként szedi ki a mosás után. A Qiaobi nevű cég később bocsánatot kért a reklám miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!