szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az olasz Armani luxus ruházati és kiegészítő termékeket forgalmazó cég csökkenő forgalomról számolt be kedden.

 A kedvezőtlen eredmények az Armani miatt folytatja a vállalat reorganizációs folyamatát és márkáit három fő márka, a Giorgio Armani, az Emporio Armani és az AX alá csoportosítja - közölte a milánói központú olasz luxusipari konszern.

A kedden közöltek szerint az Armani eladásai tavaly éves szinten 5 százalékkal, 2,51 milliárd euróra csökkentek. A 83 éves divattervező, Giorgio Armani, a vállalat vezetője ugyanakkor arról is beszámolt, hogy az általa 1975-ben alapított cég adózott eredménye tavaly 271 millió euró volt a tavalyelőtti 241 millió euró után.

Az Armani S.P.A. és Olaszország első számú divatipari vállalata, a rivális Prada az utóbbi időben forgalomcsökkenéssel küzd. A luxusipari konszerneknek jelentős károkat okoz a szürkepiaci árusítás és az olcsó hamisítványok megjelenése. Számos vásárló vesz világszerte hamisított luxuscikkeket, a vásárlások közel egyharmada online történik.

Az LVMH, a Louis Vuitton márka tulajdonosa az egyik olyan luxusipari konszern, amelynél külön osztály foglalkozik a vállalat szellemi tulajdonjogainak védelmével. Már 2010-ben több mint 30 ezer hamisítási eljárást indítottak, ami világszerte több ezer hamis termék lefoglalását és bűnügyi hálózatok leleplezését eredményezte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!