szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Próbatoronyugrás következik, társadalmi üzenettel.

Meglehetősen kevéssé toleránsak a magyarok különböző kisebbségekkel, vallási csoportokkal, népcsoportokkal szemben - írta a Magyar Telekom. A cég a vizes vb alkalmából elvégeztetett egy olyan társadalmi kísérletet, amelynek során különböző, egymás iránt bizalmatlan embereknek kellett közös sportteljesítményt nyújtaniuk, átlépni saját korlátaikon.

Egy tavaly ősszel publikált kutatás szerint a magyarok mindössze 57 százaléka látna szomszédjaként zsidó embert, csak 47 százalékuknak nem lenne probléma, ha a mellette lévő lakásban homoszexuális élne, alig harmaduk (32 százalék) tudna jó érzéssel egy roma ember szomszédságában élni. Sokan vannak, akik a sajátjuktól eltérő életmódot követőkre is bizalmatlanul tekintenek - írta a cég.

A film szereplői a számukra komoly kihívást jelentő toronyugrással próbálkoztak, közösen. 

Tavasszal a Heineken is készített egy hasonló filmet, az egy kicsit hatásosabban közvetítette az üzenetet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Kult

A Heineken leiskolázta a Pepsit ezzel a politikai nézetkülönbségeket feszegető reklámmal

Egy kis empátia, közös munka és egy kevés jól behűtött sör sokat segíthet, hogy megértsék egymást azok, akik homlokegyenest eltérően látják a világot - üzeni a Heineken friss és eléggé hatásosra sikerült filmjével. A Pepsi közelmúltbeli, hasonló kérdéseket taglaló reklámjában a politikai tudatosság csak divatos díszlet, megmarad a külsőségek szintjén.