Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A big data és a mesterséges intelligencia lassan olyanná válnak, mint anno a 3D-s tévé volt: mindenki hallott róla, de csak kevesen élnek vele. Pedig a zsákutcába jutott televíziós technológiánál jóval ígéretesebbek a big datára alapuló megoldások.
Ijesztően nagy szám: az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert alkalmazó vállalkozások 66 százaléka bármiféle pontos terv nélkül használja a CRM szoftvert. A marketingtechnológiákban utazó Wiraya által mért kétharmados adat ugyan az Egyesült Királyságból származik, de gyaníthatóan itthon sem sokkal jobb a helyzet.
Ami viszonylag nagy baj, hiszen a CRM-megoldások egyik nagy előnye éppen az, hogy egyre több és egyre pontosabb adat áll a vállalatok rendelkezésére az ügyfeleikről. Nem sokat érnek azonban az adatok, ha nem tudjuk, hogy mit keresünk, így aztán arra sincs tervünk, hogy milyen összefüggéseket figyeljünk és mit szeretnénk elérni.
A világ legnagyobb kereskedelmi láncaként működő Walmartnál például óránként (!) 2,5 petabájtnyi információt dolgoznak fel. A Forbes esettanulmánynak is beillő beszámolója szerint az arkansasi központban egyszerre 40 petabájtnyi adatot látnak feldolgozott, vizualizált formában, így gyorsabban dönthetnek egy-egy beszerzési, árazási, üzleti kérdésben – ilyen adatmennyiséggel és minőséggel még a bonyolultabb ügyekben is.
A cégméret csökkenésével arányosan csökken az adatmennyiség is, és még ha az üzleti kérdések kevésbé komplexek is, az adatok értő olvasása azért a kis cégek számára is kecsegtet előnyökkel. Persze csak akkor, ha ott van a rendszerben nem csak az adat, hanem a mesterséges intelligenciára alapuló feldolgozó algoritmusok is. És, ahogy már említettük, az is szükséges összetevő, hogy a vállalat is tudja, mikor mire kíváncsi.
Hogy csak a legegyszerűbb példát hozzuk: gyorsan kirajzolódhat például az, hogy egy kor, nem és demográfiai adatok alapján jól meghatározható ügyfélkörben hirtelen megugrott az igény egy bizonyos termék/szolgáltatás iránt. Ennek időben történő észrevétele nem csak a jelenlegi ügyfélkörből hozhat pluszbevételt, hanem a hirdetések megfelelő célzását is segíti, így az adott célcsoportból újabb vásárlókat is elérhet a cég.
Hibára is fényt deríthet a dolog: a Walmartnál például észrevették, hogy hirtelen és váratlanul visszaesett a kereslet egy termékkategória iránt. A big datához nyúltak, amelybe ásva kiderült: tévedés miatt az adott termékeket bizonyos helyeken alaposan felülárazták, így aztán senki nem akart belőlük vásárolni. A hiba gyors észlelése és lereagálása után aztán helyreállt a rend, így akadályozták meg, hogy napokon át tartó bevételkiesést okozzon az észre nem vett probléma. Ez például bármilyen jellegű webshopnál is hasznos funkció lehet.
Mindez ráadásul csak a jelen, ami legjobb esetben is egy figyelemfelkeltő kezdetnek tekinthető. Ahogy sikerül újabb és újabb, egyre okosabb algoritmusokat építeni a rendszerekbe, úgy kapnak majd a cégek egyre gyorsabb és pontosabb segítséget. Sőt, egy idő után a CRM-rendszerek valószínűleg maguk is képesek lesznek meghozni a döntést egy-egy kritikus, azonnali beavatkozást igénylő probléma esetében.
Erre szükség is lesz, ahogy ugyanis egyre több adatból egyre több hasznosítható információt nyernek majd ki a rendszerek, az ember számára annál nehezebben átláthatók és kezelhetők lesznek. Nagy kérdés, hogy erre mit találnak majd ki a rendszerfejlesztők.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.