A zsidógyűlölőknek célzott hirdetéseket küldött a Facebook és a Google

A két cég megígérte, változtatni fognak a gyakorlaton.

  • hvg.hu hvg.hu
A zsidógyűlölőknek célzott hirdetéseket küldött a Facebook és a Google

Élesen bírálták a világ két legnagyobb online hirdetéseket kínáló platformját, amiért megengedté hirdetőknek, hogy rasszista vagy gyűlöletkeltő tartalmakat kereső felhasználókat is megcélozhassanak a hirdetéseikkel - számolt be az ügyről a The New York Times. A lap szerint mindkét cég megígérte, hogy változtat ezen a gyakorlaton.

Először a ProPublica nevű nonprofit híroldal adott hírt arról, hogy a Facebook lehetővé tette hirdetők számára önmagukat "zsidógyűlölőknek" nevező, antiszemita felhasználók megjelölését. A cég úgy reagált, hogy korlátozni fogják azt a módot, ahogyan hirdetők elérhetik közösségüket a Facebookon. A BuzzFeed pedig arról számolt be, hogy a Google megengedte rasszista és gyűlöletkeltő keresőszavak felhasználását hirdetők számára, sőt, még automatikusan maga kínált fel még gyűlöletkeltőbb kifejezéseket. A Google is ígéretet tett arra, hogy "keményebben fog dolgozni" azon, hogy megállítsa a sértő hirdetéseket.

Amerikában különösen azután vált érzékeny témává a két nagy online felület hirdetéspolitikája, hogy kiderült, az amerikai elnökválasztási kampány idején oroszországi hamis fiókokról több mint 100 ezer dollár értékben vásároltak hirdetéseket "megosztó témákban."

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.