Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Megnyitották a 250 éve működő Hennessy cég új lepárló és palackozó üzemét Salle-d’Angles-ban. A délnyugat-franciaországi kistelepülés csak néhány kilométerre van a világ leghíresebb francia italának nevet adó Cognac városától.
Az eseményen megjelent Bernard Arnault, a luxuscikkeket forgalmazó, a maga kategóriájában világelső LVMH konglomerátum főnöke is. Az óriásbirodalmat harminc éve vezető üzletember elmondta: alig tudják kielégíteni a hatalmas keresletet. Tavaly 84 millió palack Hennessy konyakot adtak el, a teljes forgalom ötvenhárom százalékát az USA-ban realizálták. De sokkal többet is értékesíteni tudnának. Az új üzem 100 millió eurós beruházásból jött létre, és hamarosan tovább bővítik. Az itt érlelt konyakot a helyi, 75 ezer hektáros szőlészetben termelt borokból készítik. Az új üzem ultramodern technológiát alkalmaz, de közben a Hennessy ragaszkodik a 250 éves hagyományokhoz is – írja az AFP.
A Hennessy konyakok aromája az ízlelőmesterek fantasztikus tudásának köszönhető. És csaknem negyed évezrede a Fillioux családból kerülnek ki a kulcsfontosságú szakma művészi szintre emelkedett művelő. A kóstoló család történetéről két hónapja közölt cikket a hvg.hu. A Hennessy konyaknak köszönhető az LVMH 10 milliárd eurós kereskedelmi pozitívuma. Ezt a többletet 2018-ban növelnék és jövőre már 10 millió, tucatnyi palackot tartalmazó dobozt fognak eladni világszerte. A sors iróniája, hogy a Hennessy új üzemének megnyitásával egy időben jelentette be a Coca-Cola franciaországi leányvállalata, hogy öt palackozóüzemében 130 fős leépítést hajt végre.
Az ok: a Coca-Cola eladása Franciaországban 2013 óta folyamatosan csökken, miközben a kiváló konyakok forgalma nő. Ebből sok következtetés levonható, de most idő és hely híján csak egyre koncentrálunk: arra, hogy a valóban kiváló minőségű, olykor évszázados hagyományokkal rendelkező és egyáltalán nem olcsó termékek és márkák legalább annyira piacképesek, mint a legszerényebb pénztárcákat, ízléseket és igényeket kiszolgáló termékek, amelyeket elképesztő mennyiségben zúdítanak rá a sokszor tájékozatlan fogyasztókra.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.