Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Komoly pénzt termelnek azok a húszas éveikbe lépő fiatalok, akik kisgyerekkoruk óta a neten lógnak. Az influencer marketing le is csapott rájuk.
Púdert pamacsol csinos arcára Viszkok Fruzsi, és 269 ezres követői táborára kacsintva lelkesen szedi elő kedvenc kozmetikumait a Rossmann piperetáskájából. Ez már nem egyszerűen szponzorált tartalom, komoly szerződés van mögötte. Az amúgy gazdasági végzettségű huszonéves nem volt rest, bekopogott a drogériánál, és felajánlotta az együttműködését. Miután a német anyacégnél már több bloggerrel és youtuberrel is sikeres kampányokon voltak túl, a budapesti központ is belevágott az akcióba. Fruzsi két videót rakott ki, posztolt a Facebookon és az Instagramon is, két budapesti és három vidéki közönségtalálkozón vett részt, és az eredmény nem is maradt el – magyarázták az elégedettség okát a Rossmann-nál a HVG-nek. A rajongók kisöpörték a portékát a boltokból, sőt a webshopból is, úgyhogy november első felében már indul a második kampány.
Milliós nézettségükkel a televíziós csatornákkal kezdtek vetekedni azok a fiatalok, akik a közösségi oldalakon osztják meg videóikat, képeiket, bejegyzéseiket – magyarázta a HVG-nek a Special Effects Media Kft. ügyvezetője, Szabó Gergő. A cég a Google és a youtuberek együttműködését koordinálja, miután néhány évvel ezelőtt sikerült egy speciális partneri státust kialakítania az amerikai multival. A vloggerek jelentős része velük szerződik: a tartalmak előállítóinál a szerzői jogok maradnak, a hirdetésértékesítés kizárólagos joga a Special Effectsé. A Google leharapja a maga részét, a maradékon pedig osztozik a többi szereplő.
A legfőbb célcsoport a 14–23 éves korosztály, amely kellően nagy a saját pénztárcához, de még kiválóan befolyásolható és fanatizálható. Az üzleti világ már megtalálta a korosztályt, csak idő kérdése, mikor startol rájuk a politika is. Bécsben a városvezetés éppen most vonta be őket a turisztikai marketingbe.
Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Magyarországon már szinte hagyománya van az asztronauták köszöntésének, de az utolsó óta is eltelt 45 év. Nem tudni, Kapu Tibort mivel fogják fogadni, mindenesetre az MNB már rárepült az űrrepülésére.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.