szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója válaszolt a sokakat izgalomban tartó kérdésre a Forbes-nak adott interjúban.

Az interjú csak jövő héten, a magazin novemberi számában lesz olvasható, de a Forbes az egyik legfontosabb kérdésre adott választ már most elárulta. Most hétvégén áll át ugyanis a Wizz az új csomagszabályozására, vagyis mostantól nem kér pénzt a normális méretű kézipoggyász szállításáért. Így viszont egy új helyzettel szembesülnek az utasok, sok csomag ugyanis nem fog felférni a fedélzetre, egy részüket el kell venni az utastól és betenni a csomagtérbe.

Biztosan csak az viheti fel magával a fedélzetre a kézicsomagját, aki vesz egy elsőbbségi beszállást. Kérdés viszont, hogy min múlik, a több utas közül kitől veszik el és teszik a csomagtérbe a kis bőröndjét és kinél nem.

Váradi Jószef szerint figyelembe kell venni, hogy ma már nemigen van olyan légitársaság, amely 80 százalék alatti töltöttséggel repül, így egyszerűen nem férnek fel a kézicsomagok a fedélzetre, amire reagálnia kell mindenkinek, be kell vezetni valamilyen szelektív mechanizmust.

A vezérigazgató azt mondja, a WizzAir rendszere valahol hatékonyság alapú, de fair is: azt kapod, amiért fizetsz. „Mindenki vihet ingyen egy csomagot, de az vagy az utassal utazik, vagy nem. Az elsőbbségi beszállás pedig jó szelekciós mechanizmusnak tűnik, mert ez egy plusz szolgáltatás, ez foglalja magában azt is, hogy a csomagod mindenképp veled utazik. Persze nem biztos, hogy ez tökéletes megoldás” – mondta a lapnak.

Egy A320-asra 120 csomag fér fel. Ha van 40 elsőbbségi, akkor utána mehet még a következő 80 csomag. Ezek pedig érkezési, pontosabban sorban állási sorrendben fognak felférni: aki elöl áll a kpaunál, nagyobb eséllyel viheti fel a gépre a csomagját. „Nem tudok jobb megoldást, tökéletes nem létezik” – indokolta a döntést Váradi József.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!