szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Lassuló ütemben, de még mindig növekszik a magyar internetes kiskereskedelem.

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatása szerint az online piac forgalma megközelítette a 365 milliárd forintot, a lassuló növekedés ellenére a magyar piacon működő webáruházak 83 százaléka eredményesebb évet zárt 2017-ben, mint egy évvel korábban – mondta el egy mai sajtótájékoztatón Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője az MTI tájékoztatása szerint. A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3 százaléka származik internetes értékesítésből. Idén a tavalyihoz hasonló lehet a növekedés üteme, a kereslet stabil, a 15-18 százalékos bővülés hosszabb távon is fenntartható.

Jellemzően októberben, illetve november elején kivárnak a vásárlók, a black friday akciók hatására a dömping egyre inkább az év végi ünnepek előtti 4-5 hetes időszakra koncentrálódik. A black friday piacalakító hatását jól mutatja, hogy a teljes negyedik negyedéves online költés több mint ötöde, csaknem nettó 27 milliárd forint egy napon realizálódott. Tavaly minden korábbinál több cég, a webáruházak 62 százaléka vett részt az akcióban. Az online kiskereskedelmet jellemző koncentráltság miatt ezen a napon is leginkább a legnagyobb webáruházak tudtak érvényesülni, a kisebb kereskedők inkább kényszerként tekintenek a fekete péntekre, és piacvesztési félelemből kapcsolódnak be.

Magyarországon körülbelül 3 millió online vásárló van, számuk 5-6 százalékkal nő évről évre. A belföldi online piac bevétele viszont csaknem 18 százalékkal emelkedett 2017-ben az előző évhez képest, így háromszor akkora bővülést ért el, mint a kiskereskedelem. Tavaly az online kiskereskedelmi bővülést már nagyobb mértékben magyarázta a vásárlási gyakoriság növekedése, az e-kereskedők elsősorban a szolgáltatások minőségével nyerhetik meg a fogyasztókat. A magyar piacon például nagyon erős a személyes átvételi lehetőség iránti igény, a teljes online kiskereskedelmi forgalom csaknem 80 százaléka ilyen kereskedésekben realizálódik. A fejlesztések ellenére ráadásul továbbra is a készpénzes fizetés a meghatározó, a vásárlások 58 százalékát így fizetik ki.

A világon 10 százalék körüli az online piac aránya a kiskereskedelem egészén belül, az Európai Unióban 5-6 százalékos. A 4,3 százalékos magyar adat nem jelent nagy lemaradást.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Egy hónap múlva ilyenkor már az élet nyomait keresi a Marson a NASA

Egy hónap múlva ilyenkor már az élet nyomait keresi a Marson a NASA

Most lett csak igazán fontos, hogy betartsa otthon a 20-20-20-as szabályt

Most lett csak igazán fontos, hogy betartsa otthon a 20-20-20-as szabályt

Az OGYÉI ellenőre szerint a kínai vakcina hatásosságát még vizsgálni kell

Az OGYÉI ellenőre szerint a kínai vakcina hatásosságát még vizsgálni kell