Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Kitört a botrány. Több franciaországi Lidl üzletben potom húsz euróért árulják a világ legismertebb konyakjait. A termelők tiltakoznak, az áruházlánc hárít.
A XO Extra Old verzióról van szó, amelynek alapára hétdecis üvegben minimum 100 euró lenne. Ráadásul mind a három legendás francia márkának, tehát a Hennessynek, a Martellnek és a Remy Martellnek is van XO Extra Old változata, ezek a konyak műfajban a csúcsot jelentik. És most félliteres palackjaikat potom húsz euróért vesztegetik. Ez arculcsapása egy világhírű szakmának, a francia konyaktermelésnek, ami nem is mesterség, hanem inkább művészet. Ezzel az érveléssel Alexandre Imbert, az Appellation d’Origine Controlée, vagyis a szigorú francia szabályozás alatt álló konyaktermelők szövetségének elnöke állt elő. De nincs könnyű helyzetben, hiszen a jelenlegi szabályok szerint a húszeurós konyak nem sért semmilyen törvényt- írja a Le Figaro.
A Lidl vezérkara arra hivatkozik, hogy a most piacra dobott készleteket régen szerezték be és a beszerzési költség és a vásárlóknak kínált ár között nincs lényegi különbség. Persze a történet nem a francia konyakról, hanem a nagy láncok olykor tényleg elképesztő, tömegfogyasztási cikkekre érvényesített árcsökkentési akcióiról szól.
Pár hete a Nutella hetven százalékos árcsökkentése tömegverekedéseket provokált a francia Intermarché áruházaiban, de hasonló agresszív árcsökkentést más termékek esetében is tapasztalhattak a francia fogyasztók. A francia versenyhivatal egyébként azóta már megállította az ultra agresszív árcsökkentést. A konyak esetében persze másról van szó. Az árcsökkentés csak kb. ötven százalékos. És itt vélhetően az a helyzet, hogy miközben a francia konyak a világban a leginkább exportált tömény ital, amelynek fő fogyasztói az amerikaiak és a kínaiak, a legendás ital a saját hazájában visszaszorulóban van. Miközben a whisky eladás rekordokat dönt a gallok földjén.
Az alacsony francia konyakfogyasztás egyik oka a magas ár. Erre jöttek rá a szupermarketek. De azért a francia konyaktermelőket nem kell félteni, bevételeik túlnyomó része az exportból származik és talán még részesednek is a Lidl agresszív árcsökkentéséből is. Amit persze meg kell támadni a márka és a becsület védelmében.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
Közéjük Charles Leclerc fért be.