szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Aldi és a Lidl olyan gyorsan terjeszkedik Nagy-Britanniában a négy nagy helyi lánc kárára, hogy két év múlva akár a piac 15 százalékát is megszerezhet. Mindenki a Tesco csodafegyverére vár.

Összehangolt német támadás indult az angol diszkontpiac ellen: az Aldinak 2022 végére 1000 egysége lesz Nagy-Britanniában a jelenlegi 762 helyett. A Lidl erre még rálicitál, minimum 1200, maximum 1500 egységgel számol a mostani 710 helyett – írta a Reuters. Az Aldi a terjeszkedésre 1 milliárd fontot költ és 8000 munkahelyet hoz létre, míg a Lidl már 2017-2018-ban csaknem 1,5 milliárd fontot költött az szigetországbeli beruházásokra.

A négy nagy helyi lánc, piacvezető, 28 százalékos részesedéssel bíró a Tesco, valamint a Sainsbury, az Asda és a Morrisons egy 200 milliárd fontos piacon osztozkodnak, ebbe lépett most be a két német diszkontlánc, amely már megszerzett 12 százalékos piaci részesedését kívánja 15 százalékra növelni.

A piaci szereplők és az elemzők február óta szivárogtatnak információkat arról, hogy a Tesco egy teljesen különálló diszkontláncot építene ki, melyben olcsóbb, a konkurencia termékeivel versenyképes termékeket kínálna.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!