szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindkét cégóriás ráhajtott India legnagyobb netes kereskedőjére, a 20 milliárd dollár értékűre becsült Flipkartra. Igaz, nem egyforma eszközökkel.

Iparági pletykák szerint a Walmart bukkant fel először vevőként: már 2016-ban elkezdett tárgyalni India legértékesebb online kereskedelmi startupjával, hogy abban többségi részesedést szerezzen. A Reuters szerint a héten már kis híján megegyeztek egymással. Csakhogy az Amazon még beleköphet a Walmart levesébe: állítólag 2 milliárd dollár „fájdalomdíjat” ajánlott fel a Flipkartnak, és azt kérte ezért az összegért, hogy az indiai cég álljon el a Walmarttal tervezett frigytől.

S hogy miért ennyire értékes az amerikai óriások számára az indiai startup? A Morgan Stanley legfrissebb jelentése szerint az indiai e-kereskedelmi piac 2026-ra 200 milliárd dolláros lehet, részben a gyors gazdasági növekedésnek, az internet-lefedettség látványos növekedésének és az okostelefonok terjedésének köszönhetően.

Az Amazon-vezér Jeff Bezos – aki amúgy a világ leggazdagabb embere – már 2016-ban közölte, hogy hatalmas potenciált lát az indiai piacban, és a cég számos szolgáltatását el is indította az ázsiai országban.

A Walmart mindeközben áruházakat nyitott Indiában, ám a terjeszkedését erősen gátolták a külföldi befektetéseket korlátozó jogszabályok. Így mindössze 21 nagykereskedelmi központtal tud jelen lenni az országban.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!