szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jobb fizetésért más céghez mentek a mozdonyvezetők, egy részük külföldre. A GYSEV szerint nem arról van szó, hogy az érintett munkatársak hirtelen és egyszerre mondtak volna fel, pótlásukat megoldották.

Az elmúlt hetekben nyolc mozdonyvezető is távozott a GYSEV-től, osztrák, valamint itthoni magán-vasúttársaságok szipkázzák el a képzett munkaerőt – írja a Kisalföld.

A MÁV és a GYSEV mellett legalább öt olyan komolyabb magán-vasúttársaság működik az országban, ahol keresik a jól képzett mozdonyvezetőket, és magasabb bért kínálnak nekik. Ráadásul rugalmasabb a munkaidő-beosztás – mondta a lapnak Bíró-Fülöp János, a GYSEV Dolgozók Szabad Szakszervezete elnöke.

A munkaadó és a szakszervezet közötti megállapodásnak megfelelően az elmúlt két évben minimálisan 19–20 százalékos volt a bérfejlesztés a GYSEV-nél, de a mozdonyvezetők körében ez esetenként elérhette a 30 százalékot is. Ugyanakkor az ő munkaerőpiaci helyzetük kedvező, így nehéz őket maradásra bírni – magyarázta.

A GYSEV Zrt. körülbelül kétszáz mozdonyvezetőt alkalmaz, és a társaság szerint a fluktuáció természetes, szó sincs atrról, hogy a mozdonyvezetők hirtelen és egyszerre mondtak volna fel. Az elmenők a teljes mozdonyvezetői létszám mindössze 4 százalékát tették ki, az ő pótlásukat ideiglenes átszervezésekkel oldotta meg a társaság. A távozók többnyire árufuvarozó vasutaknál folytatják, és pont ezektől a cégektől érkeznek is munkavállalók a GYSEV-hez – tették hozzá.  

A GYSEV mostani mozdonyvezetői gyakornoki programjában huszonhárman vesznek részt. A vasúttársaság tanulmányi szerződés keretében vállalja a képzés teljes költségét, emellett a gyakornokok fizetést is kapnak az oktatás ideje alatt. A mostani kör várhatóan decemberben zárul, a legutóbbi pedig tavaly év elején fejeződött be. Akik azon vettek részt, nagyjából húsz ember, most is a GYSEV-nél dolgoznak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!