Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Brüsszelben a sült krumplit árusító utcai büfék a városkép, a kulturális és a gasztronómiai örökség alapelemei. Nélkülük Brüsszel nem lenne Brüsszel és egész Belgium is elvesztené kulináris identitását.
Ezeket az utcai büféket flamandul „fritkot”-nak, franciául „baraque á frites”-nek hívják. A brüsszeli belvárosban nyolc ilyen büfé az önkormányzat tulajdonában van és ezek megújítására pályázatot írt ki a város vezetése. Mert a régi időket idéző büfék lepusztult állapotban vannak. Sokan kétkedve fogadták a megújítási tervet, mert attól tartottak, hogy afféle amerikai „fast food” éttermekké alakítják át a hagyományos büféket. A város vezetése szerint a tradíció és a jó sült krumpli marad, csak a büfék küllemét modernizálják, ráadásul úgy, hogy felidézik az ötvenes, hatvanas évek hagyományait.
Mekkora üzlet a belga sült krumpli?
Világméretekben is számít, hiszen ha egy elegáns étterem Szingapúrban vagy Londonban ezt kínálja, akkor rendesen meg kell csinálni. Tehát a krumplit kétszer kell sütni és nem olajban, hanem marhazsírban, ettől lesz kívül ropogós, belül omlós. Belgiumban a sült krumpli nemzeti ügy és nagy üzlet. A sör, a csoki és a fociválogatott mellett ez jelenti az egyébként flamandokra és vallonokra szakadó ország identitását.
Belgiumban - tehát egy velünk szinte azonos népességű, 10 milliós országról van szó - a legfrissebb felmérések szerint évente húsz (20) milliárd) eurót költenek el az emberek házon kívüli étkezésre. Ebből 12 milliárd jut a vendéglőkre, nyolc milliárdot pedig egyéb helyeken költenek el. Például az utcai fritkopokban vagy a nyári szezonban, a tengerparti krumplisütőknél. A precíz adat felmérhetetlen, de az biztos, hogy sok milliárdos bizniszről van szó a baraqe a frietes-ek esetében is. Most a brüsszeli városi vezetés ezt a hagyományos, a helyiek és a turisták által egyaránt kedvelt üzletágat modernizálja.
Mellesleg: nagyon jót tett a brüsszeli sült krumpli biznisznek, hogy nemrég az európai csúcsértekezlet hagyományosan unalmas szállodai kajáitól és véget nem érő vitáitól megcsömörlött Angela Merkel egy adag sült krumplival és majonézzel próbálta elviselhetőbbé tenni a Brüsszelben eltöltött időt. Mert sült krumpli barakok még Brüsszel legelegánsabb negyedében, az európai intézményeknek otthon adó épületek tőszomszédságában is vannak.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Blinken OSA Archívum most közzétett dokumentumai mindennél beszédesebbek.
Indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: befagyott klímaprogram és szépségipari balesetek.