Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A nagyobb szállodahajók nem tudnak Komáromnál délebbre menni, máshol a vízi rakományok egy részét közúton szállítják tovább. Sok hajó pedig inkább kiköt, és megvárja a vízszint emelkedését a továbbhaladáshoz.
Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége elnöke katasztrofálisnak nevezte a Duna mostani vízszintjét a vízi áruszállítással foglalkozó vállalkozások számára. A Duna egyes szakaszain – például Németországban –, már üresen sem tudnak közlekedni a hajók, a magyar szakaszon is vannak olyan gázlók, ahol nehezen lehet csak hajózni, itt a hajók szállítási kapacitásuk egyharmadát tudják csak kihasználni, ami a gazdaságosság határa alatt van.
A társaságok egy része a szállítmány egy részét kisebb hajókra pakolja át azon a szakaszon, ahol a vízállás még lehetővé teszi a közlekedést. Ahol az alacsony vízállás miatt már egyáltalán nem lehet hajózni, ott az árut a közútra terelik – tette hozzá a szövetség elnöke. Alacsony vízállás esetén a hajótulajdonos dönthet úgy, hogy megáll, és megvárja a magasabb vízszintet, ami szintén komoly veszteséget jelent a vállalkozásnak.
Spányik Gábor, a Mahart PassNave Kft. ügyvezetője azt közölte, hogy a Kis-Duna ágban a járatok Szentendrénél tovább nem tudnak közlekedni, egyes kikötőket, például a kis ágban Tahitótfalut és Leányfalut, a nagy ágban Zebegényt jelenleg nem tudják kezelni.
Azok a szállodahajók, amelyek merülése 16 deciméternél (dm) nagyobb, Komáromnál délebbre nem tudnak jönni, ezért Spányik szerint mindent megtesznek, hogy az utasokat hátrány ne érje, egyes programokat – például több eredetileg Budapestről induló programot is – Komáromból indítottak.
Jelenleg csak a Nagy-Duna-ágban lehet Visegrádra és Esztergomba eljutni, a szárnyashajók közül csak a legkisebb típusok tudnak biztonságosan közlekedni. A Mahart PassNave 100 milliós nagyságrendű veszteséget szenved az alacsony vízállás miatt.
A hajós társaságok 20-50 százalékkal kevesebb kikötői szolgáltatást vesznek igénybe tőlük, mint normál vízállás esetén.
Fotó: Alacsony a vízállás, kilátszik az Ínség-szikla a Dunából
Utoljára hét éve bukkant ki a szikla a folyóból.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A magánintézményben elhelyezett kisfiúért havonta 220 ezer forintot fizetett a család.
Hol máshol lehet együtt lógni egy pingvinkolóniával, megkóstolni néhányat a világ legjobb borai közül, és élvezni a tengerparti kilátást egy hegy tetejéről?
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
A Szovjetunió szétesése és a hidegháború vége óta soha nem volt ennyire feszült viszony a NATO és az orosz hadsereg között.