Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
1980-ban Franciaországban 45 500 benzinkút működött, tavaly viszont már csak 11 150. Vagyis a tankolóhelyek száma a gyakorlatilag a negyedére csökkent. De ebben az időszakban a motorizáció egyre inkább elterjedt, a fejlett országokban családonként már minimum két autó üzemel. Az üzemanyag-vásárlás szokásai viszont nagyon megváltoztak.
Ma már a forgalom hatvan százalékát a nagy kereskedelmi központokban, a szupermarketek által működtetett benzinkutak realizálják. Vagyis az emberek akkor tankolnak, amikor két bevásárlókocsinyi egyéb terméket is vásárolnak. A következmény: a kis települések benzinkutjai veszteségesek lettek és bezártak. Viszont emberek a falvakban is élnek, főleg idősebbek, és nem biztos, hogy ők olyan sűrűn járnak a nagy kereskedelemi központokba. Viszont az autó, jelentős részben a koruk miatt, nekik is fontos. Ezért aztán több francia kistelepülésen közpénzből üzemeltetnek benzinkutat. Ezek szinte teljesen automatizáltak, tehát a működtetési költség minimális, viszont a forgalom nem elhanyagolható, és van olyan kistelepülés, ahol a községi benzinkút még jövedelmet is hoz a közös kasszába – írja az AFP.
A benzinkutak számának csökkenéséhez vezetett az a kormányrendelet is, amelynek értelmében a városokban minimum 13 méterre kell lennie egy kútnak a legközelebbi lakóépülettől. Biztonsági okok miatt. Emiatt sok kutat be kellett zárni a városok központi részén. A francia környezetvédelmi minisztérium szerint azonban még e biztonsági intézkedés ellenére is maximum 25 percre van mindenki a legközelebbi tankolási helytől. A szállítási cégeket és a magánautósok érdekeit védő szövetségek persze cáfolják ezt az állítást.
A városokban ezek után még megmaradt benzinkutak csak a szolgáltatások diverzifikálásával maradhatnak versenyképesek. Már évtizedek óta autómosást is ajánlanak, és szinte minden városi kútnál van egy üzlet is, sőt a Total nemrég kutyamosó szalont is beindított az egyik városi kútjánál.
Persze az igazi tét az autózás és az üzemanyag jövője. Ma Franciaországban még elképesztően nagy, 80 százalék a dízel üzemanyag aránya, hiszen a kisebb-nagyobb szállító autók és a kamionok még dízellel futnak, sőt sok magánkocsi is. A francia autóipar korábban egyértelműen a dízel üzemeltetésre tett, mert annak idején nagyon olcsó volt a gázolaj és a fogyasztási mutatói is nagyon gazdaságosak voltak. Közben sikerült némileg csökkenteni a környezetszennyezést is, de a legfrissebb tudományos vizsgálatok elsősorban a gázolajat okolják a szennyezésért, miközben a jelek szerint, a „tiszta” benzinnek is befellegzett. Szóval a hagyományos üzemanyagok világának vége, vagy nagyon hamar vége lesz.
Mit árulnak majd jövő benzinkútjai? Elektromos töltőállomások lesznek vagy hidrogént adnak el? A jövő fejlődési iránya nem kétséges, de hogy hány éven belül rendeződik át radikálisan a piac, azt ma még csak kevesen tudják vagy sejtik. Mindenesetre a francia benzinkutak tulajdonosai, viszonylag szerény anyagi forrásaik birtokában, a rövid távú túlélésre játszanak. Vagyis nem csinálnak semmit, kivárnak. Aztán ez a taktika vagy bejön, vagy nem.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.