Mészáros Lőrinc is veszthet az Ikarus Egyedi bukdácsolásán

Nem kértek a hitelezők a kormány által pátyolgatott autóbuszgyártó képtelen ajánlatából, indulhat a 180 csuklós le nem gyártásával ismertté vált cég felszámolása.

  • hvg.hu hvg.hu
Mészáros Lőrinc is veszthet az Ikarus Egyedi bukdácsolásán

Kétszeresen is vicc az az egyezségi ajánlat, amit a csődöt jelentett Ikarus Egyedi Kft. tett a hitelezőinek. Nem csupán azért, mert éppen egy harmincnapos hónap 31. napjára ígérte adósságainak megtérítését, hanem elsősorban azért, mert ez a bizonyos szeptember 31-e hét év múlva, 2025-ben lenne – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában. Nem csoda, hogy a csődegyezségi tárgyaláson a hitelezők úgy döntöttek: nem bíznak a cég újabb ígéretében.

Nemigen volt más választásuk a hoppon maradt hitelezőknek, mint hogy nemet mondjanak a csődegyezségi ajánlatra. Ez viszont korántsem jelenti azt, hogy ha felszámolnák a céget, azzal jól fognak járni. A jórészt kiüresített vállalat maradék vagyonából mintegy 15 milliárd forintnyi követelést kellene kielégíteni, a Volánbuszt és a BKV-t például 3 milliárdos kötbér illeti meg az el nem készült csuklósok miatt. Az összes követelésre azonban sehogy sem lesz fedezet, a hitelezők – köztük Mészáros Lőrinc MKB-ja - mindenképpen pórul járnak.

Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.

HVG
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.