Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Nem kértek a hitelezők a kormány által pátyolgatott autóbuszgyártó képtelen ajánlatából, indulhat a 180 csuklós le nem gyártásával ismertté vált cég felszámolása.
Kétszeresen is vicc az az egyezségi ajánlat, amit a csődöt jelentett Ikarus Egyedi Kft. tett a hitelezőinek. Nem csupán azért, mert éppen egy harmincnapos hónap 31. napjára ígérte adósságainak megtérítését, hanem elsősorban azért, mert ez a bizonyos szeptember 31-e hét év múlva, 2025-ben lenne – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában. Nem csoda, hogy a csődegyezségi tárgyaláson a hitelezők úgy döntöttek: nem bíznak a cég újabb ígéretében.
Nemigen volt más választásuk a hoppon maradt hitelezőknek, mint hogy nemet mondjanak a csődegyezségi ajánlatra. Ez viszont korántsem jelenti azt, hogy ha felszámolnák a céget, azzal jól fognak járni. A jórészt kiüresített vállalat maradék vagyonából mintegy 15 milliárd forintnyi követelést kellene kielégíteni, a Volánbuszt és a BKV-t például 3 milliárdos kötbér illeti meg az el nem készült csuklósok miatt. Az összes követelésre azonban sehogy sem lesz fedezet, a hitelezők – köztük Mészáros Lőrinc MKB-ja - mindenképpen pórul járnak.
Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az amerikai elnök Nobel-békedíjra pályázik.
A digitális közigazgatás továbbra sem állt helyre.