Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
7 év alatt fizette volna vissza tartozását a csődeljárás alá került Ikarus Egyedi buszgyár, az MKB Bank azonban nem ment bele az alkuba. Az Ikarus Egyedi most azzal fenyeget, lehet hogy nem fizetik ki a beszállítókat.
Megírtuk, hogy a napokban folytat egyezségi tárgyalásokat a csődeljárás alá került Ikarus Egyedi Kft. és fő hitelezője, a Mészáros Lőrinc érdekeltéségében álló MKB Bank. A tárgyaláson az Ikarus Egyedi azt kérte, hadd folytassa a termelést, és a szolgáltatókéval közös érdeknek nevezte azt, hogy befejezze a megkezdett buszok legyártását, illetve kérte azt is, hogy hadd kapjon 2025-ig haladékot adósságai megtérítésére.
Az Ikarus Egyedi közleménye szerint azonban a keddi egyeztetésen az MKB Bank nem fogadta el ajánlatát. Mészáros Csaba, az Ikarus Egyedi Kft. főtulajdonosa a megegyezés és a termelés folytatása érdekében 99%-os tulajdonrészéből a követeléseik arányában tulajdonrészt ajánlott a hitelezőknek a társaságban. A főhitelező ennek ellenére sem fogadta el a bemutatott javaslatot, így az Ikarus Egyedi szerint
a mai sikertelen tárgyalással a buszgyártás komoly veszélybe került.
Amennyiben az egyezség elmaradása miatt a cég felszámolási eljárás alá kerül, nincsen garancia rá, hogy a beszállítók jogos követeléseinek kiegyenlítése megtörténik, teszi hozzá az Ikarus Egyedi.
A termelés újraindulásának elmaradása egyben azt is jelenti, hogy a már átadott, üzembe helyezett járművek, az elektromos, szóló és csuklós Modulo buszok szervizháttér nélkül maradhatnak, valamint az onkológiai szűrőbuszok sem készülnek el – teszik hozzá. Mint megírtuk, az Ikarus Egyedi BKV-nak szállított, kétéves elektromos buszai rendszeresen meghibásodnak, egyet már ki is vontak a forgalomból. A gyártó pedig nemrég ezen buszok szervizelésével is felhagyott, ez az amit nem is fognak tehát folytatni, ha nincs egyezség.
A kormány a céget júliusban stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette. Az Ikarus Egyedi Kft. vezetése szerint – a kormány elképzelésivel összhangban – a hazai buszgyártásra továbbra is igény van, melyet a napokban a Volán Buszpark Kft. által kiírt két pályázat is alátámaszt. Az eljárás keretében 43 új, emelt komfortfokozatú és 25 új, normál padlós autóbuszt terveznek vásárolni.
Az Ikarus Egyedinek meggyőződése, hogy hitelezőinek legjobb érdeke az egyezségi javaslat elfogadása, valamint, hogy a gyár a kialakult helyzet megszüntetése után hosszú távon megbízható és stabil szerepet tudna vállalni a hazai közösségi közlekedésben.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.