Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Kitenné a pénzügyeit a honlapra? Elmondaná a kollágájának, mit pletykálnak róla? Van, aki megtette, és jó sokat keresett vele.
„Borzasztó” foglalta össze egy szóban a véleményét Nicole St. German, a ConvertKit egyik menedzsere arról a gyakorlatról, melyet az egyik leggyorsabban növekvő amerikai vállalatnál tettek kötelezővé. A cég 35 munkatársa időről időre összejön, egyiküket kiültetik a körből, és úgy pletykálnak róla a füle hallatára, mintha ott sem lenne.
Annak ellenére, hogy valószínűleg nem mindenki kíváncsi rá, hogy mit mondanak róla a kollégák a háta mögött, a fiatal amerikai vállalkozó, Nathan Berry kötelezővé tette a nyílt pletykálást. Igazát azzal bizonyítja, hogy a cége, a ConvertKit három év alatt 4270 százalékos növekedést ért el, és tavaly 9,5 millió dolláros árbevételre tett szert.
Az e-mail marketing szoftver fejlesztésével foglalkozó vállalatnál mára a korábban sokszor sírva fakadó munkavállalók is megszerették a nyílt pletykálást – illetve a konstruktív kritikát. "Először azt hiszed, mindenki rossz dolgokat fog mondani rólad” – mondta St. German, de valójában „mindig azt nézzük, mi az a dolog, amit megoszthatunk a munkatársunkról, és hogy segít neki ez abban, hogy jobb legyen?”. A kollégáknak 10 percük van arra, hogy kipletykálják a kiválasztott munkatársat, aki utána 5 percig kérdéseket tehet fel.
A furcsa ötlet a cégalapító Barry életfilozófiája, a „taníts meg mindent, amit tudsz” tapasztalat folyománya. A kispénzű, hatgyermekes családból származó férfi ugyanis testvéreivel együtt magántanuló volt, és bármilyen munkát elvállalt a szomszédoknál, hogy zsebpénzhez jusson. „Az a célunk, hogy kialakítsuk a direkt visszajelzés kultúráját” – mondta Barry az Inc.-nek. A nyitottságot egyébként odáig vitte, hogy bármelyik alkalmazott hozzáfér a kollégák név nélküli payrolljához, a vállalat valós idejű pénzügyi adatait pedig a honlapon teszik közzé.
„Ha ez bárkinek is segít a saját szoftvercége, bár bármilyen egyéb vállalkozása felépítésében, már megérte” – magyarázta Barry, aki két éve még blogot is vezetett arról a folyamatról, amikor 500 ezer dollárt fordított a cég újrapozicionálására. Barry cége most a 72. leggyorsabban növekvő vállalat Amerikában, a férfi pedig felkerült a 30 legsikeresebb 30 év alatt vállalkozó listájára is.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.