Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Persze, ha a szalagcímek mögé nézünk, a helyzet kissé bonyolultabb. Tény, hogy a 49 éves Anne Rigailt nevezték ki a legendás francia társaság főigazgatójává. De az Air-France ma már nem egyedül működik, hanem vállalati szövetségben az ugyancsak nem kispályás holland KLM-mel.
A két cég alkotta nagyvállalatnak hónapok óta egy kanadai, Benjamin Smith az elnök-vezérigazgatója. De francia szempontból fontos, hogy az Air France ügyeit egy olyan menedzser vezényelje, aki évtizedek óta a cégnél van. Anne Rigail, aki műszaki egyetemi diplomával rendelkezik, és gyakorlatilag egész eddigi pályafutását az Air France-nál futotta be, az utóbbi időben az ügyfélszolgálati részleget vezette. Ehhez a munkához valamiféle ösztönös érzék kell a párbeszédhez. Márpedig erre az Air France-KLM-nél most nagy szükség lesz.
Az utóbbi hónapokban a pilóták sztrájkjai több százmillió eurós veszteséget okoztak. Velük kellene megegyezni és erre a most kinevezett üzletasszony alkalmasnak látszik. A pilóta szakszervezetek üdvözölték a hivatalba lépését, vagyis eredményes tárgyalásokban reménykednek. A francia-holland szupertársaság nagyon vékony jégen lépeget. Az új kanadai főnök fizetése messze magasabb az elődjéhez képest, ez is hozzájárult a pilóták lázadásához, akik persze nem aprópénzért, havonta kb. húszezer euróért dolgoznak. De ők az amerikai és a német kollégákhoz mérik magukat, akik még többet keresnek.
Benjamin Smith közben tett egy jelentős engedményt, javadalmazásának egy részéről lemondott azzal, hogy a bónuszokból részvényt vásárol, vagyis jövedelmét visszaforgatja a cégbe. A második, népszerűséget remélő húzása Anne Rigail kinevezése. A francia-holland légitársaság rendbetételére pillanatnyilag van esély, de Franciaország kiszámíthatatlan. A sárgamellényesek sem azért lázadnak, mert nem tudnak megélni, hanem azért, mert jobban akarnak élni. És ez a húszezer eurót kereső pilótákra is igaz, akiknek a havi húszezer, a saját elvárásaikhoz képest annyi, mint az utcán randalírozó sárgáknak a havi nettó kétezer. (via AFP)
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.