Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A csepeli polgármester utólag kérte, hogy a megállók fedettek legyenek, ráadásul még egy plusz zöldfalat is be kellett iktatni, ezért megdrágult a Szent Imre téri buszpályaudvar áttervezése.
40 százalékkal drágult a csepeli városközpont, a Szent Imre téri buszpályaudvar elköltöztetésének tervezése – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből. A projekt gazdája a BKK, a megbízást a Főmterv nyerte el 56,4 millió forintért, ez most 79,9 millió forintra drágult. Két oka van az áremelkedésnek:
Mindez a BKK saját szavaival: „Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzatának polgármestere, Borbély Lénárd 2018 november 8-i levelében a „Csepel városközpont és autóbuszállomások tervezése” tárgyú projekt kapcsán azzal kereste meg a BKK-t, hogy az eredeti „Műszaki diszpozíció”-tól eltérően, a tervezett autóbusz-végállomáson az utasforgalmi peronok és a főbb gyalogos útvonalak az utazóközönség színvonalas kiszolgálásának biztosítása érdekében kerüljenek lefedésre. Megrendelő és Vállalkozó számára ezen igény nem volt ismert, a szükséges tervek elkészítésére csak pótmunka keretében kerülhetett sor. 2018. december 1. napján hatályba lépett új Csepeli Építési Szabályzat (24/2018. (X.26) sz. önkormányzati rendelet) szerint biztosítandó zöldfelületi arány csak zöldfal kialakításával lehetséges, ennek megterveztetése szintén csak pótmunka keretében kerülhetett sor.
Egyébként a BKK eredetileg 115 millió forintot szánt a projektre, ebben a keretben az áremelkedéssel együtt is bőven benne vannak.
A csepeli önkormányzat képviselőtestülete 2017 nyarán hatalmazta fel a polgármestert a buszpályaudvar áthelyezésének megtervezéséről szóló, és a BKK Zrt.-vel kötendő együttműködési megállapodás aláírására. „A hatalmas betonpályát azonban nem beépíteni szándékozik az önkormányzat: itt is inkább a parkosítás javítana a környéken élők életminőségén. Erről ugyanakkor a polgármester a csepeliek véleménye alapján hozná meg a végső döntést” – írta a csepel.hu.
Az, hogy valamit kezdeni kellene a Csepel városközpontjában éktelenkedő buszpályaudvarral, már hosszú évek óta napirenden van, készült is több terv a terület rendezéséről. Felmerült többek közt, hogy a buszvégállomást szétdobnák a környező utcákba, a helyére pedig bevásárlóközpontot építenek. Olyan változat is volt, hogy a végállomás maradna, és fölé épülne pláza.
A Szent Imre tér Budapest egyik legfontosabb közlekedési csomópontja, ugyanis itt ér össze Csepel és a főváros belső részének közlekedése, így nagy ingázó forgalmat bonyolít.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Leggyakrabban kiabálással, sértegetéssel, káromkodással és becsmérlő fenyegetéssel találkoznak a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet dolgozói, de előfordul, hogy a hozzátartozók vagy a betegek leköpik, megrúgják, fellökik vagy szexuálisan inzultálják őket.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A kormányzati beruházási ügynökség ajánlgatott nekik két óriási területet a szomszédos Csomád külterületén.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.