szerző:
hvg.hu

A 2017 végén alapított, mindössze 2 fős cég két kínai vállalattal nyerhette el a megbízást a portál szerint.

A Mészáros Lőrinchez köthető RM International Zrt. lehet a magyar tagja annak a konzorciumnak, amely felépítheti a Budapest–Belgrád-vasútvonalat – értesült az Index. A portál azt írja, hogy a Mészáros és Mészáros Kft., illetve az elsősorban vasútépítéssel foglalkozó R-Kord 50-50 százalékos tulajdonában levő társaság a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft.-vel és a China Railway Electrification Engineering Group Kft.-vel konzorciumban kaphatja meg a megbízást.

Szijjártó Péter csütörtökön ugyan bejelentette, hogy egy kínai-magyar konzorcium végezheti el a felújítást, azt azonban nem árulta el, mely cégekről van szó. Az Index szerint a titkolózás valószínűleg a harmadik cég miatt lehet, hiszen az RM International Zrt. Mészáros Lőrinc érdekeltsége.

A társaság fő profilja a vasútépítés, vezetői között pedig a Mészáros család tagjain kívül ott van Halmi Tamás, aki a Mészáros-birodalom több cégében is vezető posztot tölt be, például a Mészáros és Mészáros Kft. ügyvezetője, a Mátrai Erőmű igazgatósági tagja és a Mediaworks felügyelőbizottsági tagja, illetve Sárváry István, aki szintén ügyvezető a Mészáros és Mészárosban.

Az Opten adatbázisa szerint az RM International Zrt.-t 2017. november 23-án jegyezték be, mindössze négy nappal az előtt, hogy a MÁV honlapján és az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent a vasútvonal tervezésére-kivitelezésre vonatkozó eljárás részvételi felhívása.

A Budapest és Belgrád közötti vasútvonal magyarországi szakaszát a tervek szerint 750 milliárd forintból újítanák fel, a beruházás várhatóan több mint száz év alatt térülhet csak meg. Orbán Viktor miniszterelnök azonban korábban arról beszélt, hogy a cél itt nem is a megtérülés, hanem hogy Magyarország felkerüljön a térképre.

Szijjártó Péter nyilatkozata alapján ez a 2020-as évek második felében történhet meg. Május 25-ig megkötik a kivitelezési szerződést, amely akkor lép hatályba, amint a kínai Eximbank és a magyar kormány közötti hitelszerződésről is sikerül minden részletben megegyezni, ami várhatóan nyár közepéig megtörténik. A tervek szerint az év végén, 2020 elején kezdődhet a kivitelezési munka, öt éven belül pedig lezárulhat a beruházás – idézi az Index.

(Index)

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nem a trolivezető, hanem egy pénzügyes élesztette újra a 19 éves lányt

Nem a trolivezető, hanem egy pénzügyes élesztette újra a 19 éves lányt

Csak egyszer mos fogat naponta? Lehet, hogy van egy szívtelenül rossz hírünk

Csak egyszer mos fogat naponta? Lehet, hogy van egy szívtelenül rossz hírünk

Négyes karambol után teljes útzár az M5-ösön

Négyes karambol után teljes útzár az M5-ösön

Hozott egy új szabályt a YouTube, sokkal jobb hely lehet belőle

Hozott egy új szabályt a YouTube, sokkal jobb hely lehet belőle

Újabb a NER-be bekötött építőipari érdekcsoport állt saját lábra

Újabb a NER-be bekötött építőipari érdekcsoport állt saját lábra

Különleges filmet mutatott be a Sziget

Különleges filmet mutatott be a Sziget