szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy évnyi szünet után ismét Vidus Gabriella került a médiaipar 50 legbefolyásosabb vezetőjének listája élére.

Marketing&Média ismét elkészítette a magyar médiaipar legbefolyásosabb embereinek ötvenes toplistáját – immár tizenkettedjére. Az eddigi listákon mindig RTL-es vezető végzett az első helyen, egyet kivéve: tavaly az azóta elhunyt Andy Vajna lett a győztes.

Amíg 2008 és 2014 között sokszor szinte papírforma volt, hogy Dirk Gerkens, az RTL Klub akkori vezérigazgatója az első, azóta már nem ilyen egyértelmű a helyzet, Vidus Gabriellának nehezebb dolga van, mint elődjének – mondta Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője a listát értékelve.

Így alakult a rangsor

A szakmai zsűri értékelése alapján a tavalyi második Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezetője idén ismét az első helyen végzett. A közlemény szerint a Top 50 eddigi első helyezettjei közül ő az egyetlen, aki nem első számú vezetőként is a lista élére került korábban – ez volt az emlékezetes 2015-ös év, amikor Dirk Gerkenst már leváltották az RTL-nél, de Vidus még kereskedelmi igazgató volt. Papírforma szerint az akkori ideiglenes vezérigazgatónak, Andreas Rudasnak kellett volna nyernie, de 2015 tavaszán a piac már biztosnak vette Vidus Gabriella kinevezését.

Vidus Gabriella
MTI / Kovács Tamás

A második helyen Liszkay Gábor, "a KESMA ötletgazdája", a Mediaworks Zrt. elnök-vezérigazgatója végzett (tavaly 20.), míg a harmadik helyre Gulyás János, a Wavemaker ügyvezetője ért be. A tavaly még csak ötödik helyen álló szakember előrelépésében szerepet játszhatott, hogy immár a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) elnöki posztját is betölti.

Liszkay Gábor
Máté Péter
  • A negyedik helyre Vaszily Miklós, a TV2 vezére került (tavaly 34.),
  • az ötödik helyen – új szereplőként – Rékasi Tibor (Magyar Telekom),
  • a hatodik helyen pedig a szintén RTL-es Kolosi Péter végzett (tavaly 8.).
  • A hetedik helyen ezúttal Varga Zoltán (Centrál Médiacsoport, tavaly 3.), míg
  • a nyolcadikon Dr. Bayer József (Ringier Axel Springer, tavaly 9.) végzett.
  • A kilencedik helyre Guttengéber Csaba (Atmedia, tavaly 25.),
  • míg a lista tizedik helyére, a tavalyihoz képest egy helyet javítva Bíró Pál, a Google Magyarországtól ért be.

A Marketing&Média szerint a Top 50 szereplőinek a negyede kicserélődött idén. Simon szerint a magyar médiapiac változásait szemlélve az elmúlt hónapokban sokaknak lehetett az az érzése, hogy ennél jóval nagyobb átrendeződés is benne van a pakliban. "Elég csak a TV2 Csoportnál még jelenleg is zajló változásokra, vagy a KESMA indulására gondolni, mondta a főszerkesztő, aki szerint utóbbi miatt esett ki a tavalyi szereplők közül Mészáros Lőrinc és Matolcsy Ádám, miután átadták médiapiaci érdekeltségeiket az alapítványnak". Az állami megbízásokat teljesítő kommunikációs ügynökségek piacán is koncentráció volt tapasztalható Simon szerint, hiszen ezt a területet már a Lounge csoport uralja. "Ezen fejlemények miatt idén megfordult az a trend, ami az elmúlt esztendőkben meghatározta a Top 50 összetételének a változását: mégpedig az, hogy egyre több politikához közeli szereplő bukkant fel a listán" – írták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!